Gå til innhold

Directx 11 vist frem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
iNeo

Har jeg sagt det? Og hva legger du i "begge deler"?

 

Du indikerer det jo i det minste, poenget er vel at selv om man når målet "fotorealistisk grafikk", så utelukker ikke det cel-shading, eller "urealistisk" grafikk. Har man nok kraft til å komme opp på fotorealistisk nivå, så har man bare større muligheter, de mulighetene kan brukes til realistisk grafikk, eller mer urealistisk grafikk.

 

AtW

Lenke til kommentar

håper de første dx11 skjermkorta er kraftige nok til å kjøre DX11 da. før så har man ikke kunnet bruke en ny DX standard før i andre generasjon kort. f.eks er jo dx10 først nå brukbart med GTX 2XX serien osv.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Jeg kan nå huske å f.eks spille Half-Life 2 ganske greit med Radeon 9700Pro og World in Conflict med 8800GTX.

Ting som færre linjer shader kode og færre rendering passes for å få samme effekten, bedre texture komprimering og multi-threading spill motor er noe som heller vil gjøre spillet lettere å kjøre. Problemet med DX10 i dag er når utviklerene gjør en dårlig jobb med å konvertere DX9 kode til DX10 og/eller samslår en øking av grafikknivået med å velge spillets DX10 codepath som et PR stunt.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skjønner hva du mener Theo343, og jeg er egentlig ganske enig på to punkter. Det ene er at dersom det blir lagt for mye arbeid i at grafikken skal se realistisk ut så blir det ikke alltid like mye igjen til kreativitet, selv om det ene ikke nødvendigvis utelukker det andre. Det andre er at selv om grafikken ser realistisk ut så spiller andre sider av design fortsatt mye inn. Det hjelper ikke at det ser helt utrolig ekte ut dersom det visuelle i scenen man spiller er kjedelig designet. Som sagt utelukker ikke det ene det andre, og jeg har inntrykk av at jo mer avansert grafikkprosessering man oppnår, jo mer fokus blir det faktisk på designet og hvilke muligheter man har som grafikkprogrammerer/designer.

Lenke til kommentar
Jeg mente fotorealistisk grafiikk som tilnærmet like bra "grafikk" som i virkeligheten, ikke nødvendigvis at grafikken skal være lik virkeligheten. Det ville vært kjedelig ...

AtW var inne på det i et innlegg der han var uenig med meg. Etter å ha tenkt meg om så er jeg egentlig enig. Jeg leste en artikkel for mange måneder siden om spillgrafikk der utviklere mente at framtidens grafikk var bedre enn virkeligheten. Det de mente med det var ikke fotorealisme som i nært virkeligheten, men et univers som er mer visuelt tiltrekkende enn virkeligheten. Den typen sminket "virkelighet" mener jeg vi egentlig har hatt i spill i mange år. Mange spillere har bare ikke skjønt det ennå. ;) Selv 50 år gamle tegneserier på papir er en form for sminket virkelighet og er på mange måter visuelt bedre enn den ekte virkeligheten.

 

For å spikre poenget mitt, ta en kikk på dette og dette rendrede bildet. Så tar du en kikk ut av vinduet. Hvilket av de to synene er visuelt mest tiltrekkende å se på? Svaret kommer veldig an på hvordan utsikten deres er, men jeg vil anta at en stor andel av dere vil like synet av den rendrede "virkeligheten" bedre enn det dere ser ut vinduet.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i de siste postene her :)

 

Grafikk burde stå i stil til atmosfære og gameplay. Et godt eksempel er Prince of Percia. Har ikke testet det selv, men har hørt positive tilbakemeldinger.

 

Når det kommer til grafikkmotorer så håper jeg Valve kan få laget en oppgradert engine til å ta enten DX10 eller DX11?. Den nåverende motoren er fantastisk. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...