Gå til innhold

Directx 11 vist frem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AMD har lenge vært tidlig ute med de nyeste Directx-funksjonene...

 

Øøh, dette er vel en sannhet med visse modifikasjoner. De var tidlig ute med DX10.1 og nå også DX11, men faktum er jo at de lå temmelig langt etter Nvidia på lanseringen av kort med DX10-støtte. Hvordan det så ut med tidligere DX-versjoner vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Som det står i artikkelen gjenstår det ennå mye arbeid med maskinvaren og drivere. Jeg tipper det tar 3-6 måneder til vi ser ferdige produkter butikkhyllene. Altså i tide før julehandelen.

 

Ellers så er jeg mye mer interessert i GPUenes egenskaper og OpenGL/CL-drivere. Den blir garantert mer energieffektiv, men hvor mye? Hvor små blir kortene og hvor stillegående kjølere blir de levert med? Hvor mange watt og kroner må til for å få samme ytelse som dagens 130W-kort? Hvordan blir OpenCL/GL-støtten? Hvor mye effekt og støy kan vi regne med i idle-modus? Forbedres videoaksellerasjonen?

 

Når kommer Fusion? (CPU + GPU i ett) og hvordan blir den?

Lenke til kommentar
AMD har lenge vært tidlig ute med de nyeste Directx-funksjonene...

 

Øøh, dette er vel en sannhet med visse modifikasjoner. De var tidlig ute med DX10.1 og nå også DX11, men faktum er jo at de lå temmelig langt etter Nvidia på lanseringen av kort med DX10-støtte. Hvordan det så ut med tidligere DX-versjoner vet jeg ikke.

Ja for oss som bygger pc så kom amd/ati etter med dx10, men hvis jeg ikke husker feil så var de faktisk ute først.Xbox 360 har deres første gen dx10.

 

Supert at amd har noen flere bein enn kun cpu å støtte seg på ;)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvilke spill som vises i videoen?

ser det er ATI sin kvinlige front person :p så tviler det er ett spill gitt.

 

Ah, synd. Den siste sekvensen med håndholdt kamera, fokus, fysikksimulering og fotorealistisk gjenskinn i bil-lakken var jo drit-stilig.

Lenke til kommentar

Hvis alt går etter planen så kommer det DX11 kort fra både nVIDIA og AMD før Windows 7 slippes.

 

 

Begge produsentene har hatt "tap-out" på brikkene sine. TSMC sin 40nm prosess er fremdeles et stoooort problem. Veldig dårlige yields... Noe som vises i tilgjengeligheten på RV740 produkter, og nVIDIA sin 40nm GT218 som også er i produksjon, men kun selges til OEM.

Lenke til kommentar
Hva er det egentlig av eyecandy som er nytt i DX11? Jeg har mest inntrykk av at det er optimaliseringer og tilrettelegging som er det store med de siste DX versjonene?

 

Vet ikke så mye jeg om det, men det jeg vet er noe tesselering eller no som, ja lurer på om det var slik at det deler opp polygene i mange minder biter som da kan gi mange flere detaljer.

 

 

EDIT: woops "valley of the goblins" var en dx10 demo husker jeg nå, tror det dreide seg om unified shaders der..

 

Også var det vel også noe slags "kopiering" av et slag sånn at man kan rendre veldig mange enheter på en gang mer effektivt med mindre kraft....husker ikke hva det egentlig dreide seg om eller hva det heter på fagspråket. Akkurat det var vel det som det dreiede seg om i den "valley of the goblins" som er den demoen med alle de små goblinsene i :)

Endret av AllColor
Lenke til kommentar
Ja for oss som bygger pc så kom amd/ati etter med dx10, men hvis jeg ikke husker feil så var de faktisk ute først.Xbox 360 har deres første gen dx10.

Xenos faller ikke innenfor noen av PC API'ene. Den er oppe å lukter på DX10 på enkelte områder, men er langt ifra å støtte DX10 fullt ut.

 

Hva er det egentlig av eyecandy som er nytt i DX11? Jeg har mest inntrykk av at det er optimaliseringer og tilrettelegging som er det store med de siste DX versjonene?

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3507

Lenke til kommentar

håper spillutviklerer er litt mere aggresive til å taibruk dx11

en de var på dx10 :/ sikkert mest fordi få folk gikk over til å

bruke vista og pengesummen for å utvikle dx10 produkter ikke ville

lønne seg, men håper det forandres med win7.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

Helt siden Vic 20-grafikk på tidlig 80-tallet ble det sagt at "neste generasjon spill og maskinvare blir nesten fotorealistisk". Det vil nok bli gjentatt i svært mange år fremover. For hver gang vil man komme nærmere, men aldri nå helt fram. Skal du ha ekte fotorealisme må du rett og slett ty til digitalkamera (eller analog).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...