Gjest member-63169 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Er det noen som husker hvor mange fordypningspoeng som ble gitt for fagene 1mx 2mx 3mx 2fy 3fy 2kj og 3kj? jeg har alle fagene. Lenke til kommentar
1503 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg mener å huske at man fikk et halvt poeng for hvert av andreklassefagene og ett poeng for hvert av tredjeklassefagene. Maks antall fordypningspoeng var fire. 1MX får og fikk man ingen ekstrapoeng for, ettersom det er obligatorisk med matte første året. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 I 99 (da jeg gikk ut) fikk du for den kombinasjonen: 4 fordypningspoeng 3 realfagspoeng (6x 0,5) Lenke til kommentar
EDB Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Før den nye reformen gav det 0.5 * 3 for 2kj, 2mx og 2fy + 3 * 1 for 3kj,3mx og 3fy + 4 i fordypningspoeng. Dvs 8,5 poeng. Etter den nye reformen har fordypningspoengene blitt fjernet og 3 kj blitt senket til 0.5 Dermed blir det 4 ekstrapoeng. Lenke til kommentar
Ad Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Mulig jeg spør dumt, men hva fikk man fordypningspoeng for? Realfagspoeng er greit, men hva var de 4 andre? Lenke til kommentar
EDB Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Man fikk fordypningspoeng for det 2. og 3. faget man fordypet seg i. Hvis man fx tar 2mx, 3mx, 2kj og 3kj. Har man fordypet seg i to fag, som da gir 2 ekstrapoeng. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Mange valgfag på videregående er delt opp i to enheter som normalt tas av henholdsvis andre- og tredjeklasse. Eksempelvis, fysikk kan man ta i andreklassen og fortsette med i tredje. Har man fullført valgfag som går over to år får man en fordypning. Endret 5. juni 2009 av Skagen Lenke til kommentar
1503 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg mener å huske at man fikk et halvt poeng for hvert av andreklassefagene og ett poeng for hvert av tredjeklassefagene. Maks antall fordypningspoeng var fire. 1MX får og fikk man ingen ekstrapoeng for, ettersom det er obligatorisk med matte første året. Her har jeg selvfølgelig svart på hva man fikk av realfagspoeng, ikke fordypningspoeng (selv om infoen om maks antall fordypningspoeng var riktig). Beklager surr. Lenke til kommentar
Ad Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Okey, men hvor mange fag var det vanlig å ta i 2. og 3. klasse? Jeg hadde 4 realfag i andreklasse og 3 realfag i tredjeklasse, hvorav to av dem var videreført fra andreklasse. Ville jeg da fått 5 realfagspoeng og 2 eller 3 fordypningspoeng? Prøver bare å regne meg frem til poengsummen jeg ville hatt før kunnskapsløftet for å se ca. om jeg kom inn der jeg vil Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Maks fordypningspoeng var 4, og det fikk du med 3 fordypningsfag. Det var ikke noe tak på realfagspoengene slik som i dag, men det var bare fire fag som gav realfagspoeng (eller, åtte fag om du ser på andre- og tredjeklassefaget som to fag). Du fikk 0,5 poeng for andreklasserealfag og 1 poeng for tredjeklasserealfag. Det vanligste, har jeg inntrykk av, var å ta 3 fordypningsfag, og mange tok også fire fag første året, men fortsatte bare med tre. Veldig få av de jeg har snakket med hadde fire fag i tredjeklasse. Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 ki. jeg er så sykt nervøs om jeg kommer inn eller ikke. Det de har gjort med at alle norskkarakterene teller som en karakter mot at en tar gjennomsnittet på det trekker meg så syyykt ned. har to to to og tre der. føkk. vet det er likst for ale, men føler jeg ligger mye dårligere an! Lenke til kommentar
1503 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hvilket studium vil du inn på? Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 NTNU produktutvikling og produksjon, d var 56.5 i fjor, hadde det vert samme poengtelling som i fjor ville jeg hatt 61 poeng ca. nå får jeg bare 55.5 tror jeg. Kjipt med de norsk karakterene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå