dr Gonzo Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hei, Kjempeproblem! Jeg koblet en mobiltelefon på min HP Pavillion med Vista og plutselig var hele programmenyen tom. Jeg prøvde å restarte maskinen, og får følgende feilmelding: "Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem: 1. Insert your Windows installation disc and restart the computer. 2. Choose your language settings and click next. 3. Click "repair your computer" File:\Boot\BCD Status: 0xc000000f Info: an error occured while attempting to read the boot configuration data Jeg har kjørt alle tilgjengelige tester og er redd alt som gjennstår er formatering. Noen som har vært borti dette? Tips? Jeg har ikke Vista CD. Den ligger ferdig installert. Takker for alle tips fra en desperat sjel!! Lenke til kommentar
Roudi Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Har du testet og starte opp pcen i sikkerhets modus? Hvis det går, kan du kanskje ta bort eventuelle programmer du har brukt til mobil telefonen din. Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Du må sette inn Vista cd'en og boote den. 1. sett inn Windows Vista CD platen. 2. "Press any key to boot from CD or DVD..." kommer opp, trykk ENTER. 3. Velg "Repair" alternativet. 4. Klikk på "Next". 5. System Recovery Options kommer opp, klikk Command Prompt. 6. skriv: bootrec /rebuildbcd , og trykk ENTER. Presto! Feil fixet Endret 5. juni 2009 av Neonlight Lenke til kommentar
dr Gonzo Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Du må sette inn Vista cd'en og boote den. 1. sett inn Windows Vista CD platen. 2. "Press any key to boot from CD or DVD..." kommer opp, trykk ENTER. 3. Velg "Repair" alternativet. 4. Klikk på "Next". 5. System Recovery Options kommer opp, klikk Command Prompt. 6. skriv: bootrec /rebuildbcd , og trykk ENTER. Presto! Feil fixet Dessverre fulgte det ikke med CD. Hele greia er ferdig installert på PC. Dvs at reboot må skje via PC som ikke lar seg starte. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Sikker på at du ikke kan kreve fysisk format av Vista fra hvor du kjøpte PC'en fra? I et tilfelle som ditt er det jo utilstrekkelig å kun ha en egen partisjon dedikert til reinstallasjon... Lenke til kommentar
Neonlight Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Du må sette inn Vista cd'en og boote den. 1. sett inn Windows Vista CD platen. 2. "Press any key to boot from CD or DVD..." kommer opp, trykk ENTER. 3. Velg "Repair" alternativet. 4. Klikk på "Next". 5. System Recovery Options kommer opp, klikk Command Prompt. 6. skriv: bootrec /rebuildbcd , og trykk ENTER. Presto! Feil fixet Dessverre fulgte det ikke med CD. Hele greia er ferdig installert på PC. Dvs at reboot må skje via PC som ikke lar seg starte. Ring PC leverandøren, og gi dem huden full, slik at du får vista ultimate i posten? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Reparasjons disk kan man lage selv, gratis. http://www.howtogeek.com/howto/windows-vis...-dont-have-one/ Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 HP leverer normalt alle PCer/laptoper med en recovery partisjon eller CD. Sjekk manualen til PCen din. Bør stå der. Vær klar over at recovery tilbakestiller PCen din til slik den var da du fikk den. Alle programmer/spill som du har installert forsvinner i det blå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå