aklla Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 mitt routermodem tok kvelden i går, og jeg skulle gjerne hatt internett i helgen Jeg hadde satt det opp i bridge mode for å kunne bruke mitt Linksys WRT54GL som router. jeg har prøvd hardt å få til dette før, men fant da ut at jeg måtte ha routeren, men ser på telenor sine sider at de tydeligvis støtter PPPoE, men, jeg har prøvd dette ett par ganger før uten at dette har funket. er dette noe nytt at de støtter PPPoE eller? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Nei, det har støttet PPPoE i flere år, men tror nå denne muligheten er fjernet. Jeg får ikke satt opp PPPoE lenger i alle fall, og må bruke DHCP Lenke til kommentar
raysv Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 PPPoE var noe telenor brukte før, tror de har gått helt bort fra dette nå. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 oki, men funker Linksys WRT54GL mot Telenor? evt tips til hva jeg kan bruke som oppsett? sliter med å teste ut saker nå, da jeg er på jobb nå og har ikke internett hjemme... Lenke til kommentar
raysv Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Så lenge modemet du har før routeren funker som det skal så skal du fint kunne bruke den routeren bak modemet ja. Endret 5. juni 2009 av warelf Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Så lenge modemet du har før routeren funker som det skal så skal du fint kunne bruke den routeren bak modemet ja. det er jo akkurat det som er problemet, det er dødt... før: telenor - modem - Linksys WRT54GL - pc med nett nå :telenor - defekt modem - Linksys WRT54GL - ikke fullt så mye internett edit: ingen måte å få internett uten det modemet? Endret 5. juni 2009 av aklla Lenke til kommentar
raysv Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Nei da vil du ikke få det til å fungere da Linksysen er en ren router og mangler modem biten som er nødvendig Men stikker du innom datakjeden eller noe i den duren så pleier de som regel å ha modemer der hvis du virkelig vil ha det opp i helga Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå