Gå til innhold

dv5-1145eo normale temps?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg syntes min nye bærbar(3 mnd gammel) går veldig varm. (HP Pavilion dv5-1145eo Entertainment Notebook PC)

Max tempratur målt med cpuid er 83 grader på balansert power instilling. Tror nok den ville peke opp mot 100 grader om jeg hadde stilt inn på Høy ytelse.

Selv uten youtube holder den seg rundt 57-65 grader .

post-68887-1245167888_thumb.png

Hva bør jeg gjøre? Har prøvd med seneste bios oppdatering, renset kjøleribba for støv.

Endret av Tripod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Hei.

Jeg har den samme erfaringen som deg. Det er ikke bare prosessoren som skaper mye varme. chassiet på denne maskina evner ikke å få varmlufta ut bra nok. Hos meg var det hakket værre også. Ved virusscan evnet jeg å få coretemperaturen opp i over 90 grader. Det som skjedde etter hvert da var at den slo seg av som en nødprosedyre. Jeg har hatt maskina inne til service for dette. Alt som ble gjort var at biosen flashet Igjen og prosessoervifta ble skiftet ut. Dette gjorde sitt til at jeg hvertfall kom under den kritiske grensen der maskina slår seg av, men jeg har fortsatt temperaturer på rundt 80 grader. Så ja det er nok normalt at denne maskina blir svinvarm. Som du sikkert vet så vil slike temperaturer gjøre levetiden til maskina kortere enn ønskelig. 60 grader mens maskina ikke gjør annet enn å kjøre os er drøyt...Du bør derfor gjøre som meg å sende hp en henvendelse om dette problemet til HP. Maskina vil kanskje ikke ryke i garantitiden, men det vil ikke gå mange år før den har et seriøst problem. Nå er tross alt maskina nesten ny, mer eller mindre uten støv. Se for deg luftveiene i maskina om ett år. Dersom du ikke gjør det nå vil du angre når garantitiden går ut. Da kan de ro seg godt unna problemet.

Lykke til

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen!

Har du prøvd å gjøre målinger under virusscan? Du skal ikke se bort fra at du da vil oppnå enda høyere temperaturer. Når det gjelder hva som er normal temperatur så er dette svært individuelt for forskjellige maskiner. Det faktum at denne maskinen ble levert med vista gjør jo også sitt til at prosessoren får kjørt seg. Men som jeg sa i mitt tidligere innlegg, dette er et svakt produkt fra hp sin side som du bør prøve å få returnert. Jeg fikk igjen maskina mi etter service og det som ble gjort var å skifte vifta som tydeligvis var utslitt etter noen måneders bruk. Etter å ha brukt den i noen få dager har jeg oppnådd temperaturer over 90 grader igjen. For å gi litt perspektiv på hvor varmt det er så oppnår jeg ikke temperaturer over 70 grader med min gamle dell latitude d620. riktignok med xp men alikevell... Ny henvendelse til hp er sendt og vi venter i spenning. Dersom du ikke gidder å ta runden med hp så kan du alltids installere en linuxdistro som suger utrolig mye mindre enn vista :D. Det at maskina er levert med vista er skremmende nok i seg selv. Blir litt som å ha en bil på 2,5 tonn med 1,2 liter motor og dårlig radiator :p Jeg skal oppdatere dere på hva som skjer videre. Du har fortsatt garanti på maskina så for guds skyld ikke åpne den, kontakt hp i stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...