Gå til innhold

Ny PC: Intel i7 + nVidia 295, 16-20k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7.9 er det høyeste i Win7. Kjørte opp CPU fra 2.66 til 4.0 Ghz, fikk nå 7.7 på CPU.

Kjører 1680x1050 som oppløsning, ellers alt jeg finner av AA, AF, shaders, etc etc er på maks. Skjermen kjører 120Hz som visstnok skal kreve mer av skjermkortet (?).

Kjørte Left 4 Dead nå, og der er det selvsagt bare å kjøre opp alt til maks, 16x aa/af og alltid 120 fps. Det er kos :)

SuperPI: 10.180 sec

200 x 20 = 4000 Mhz

1.240v

i7 920 d0-stepping

1600Mhz på RAM

Har ikke fått sjekket temp, er det en enkel og grei hardwaremonitor jeg kan laste ned?

Torstein

Torstein

Lenke til kommentar
... Har ikke fått sjekket temp, er det en enkel og grei hardwaremonitor jeg kan laste ned?

Om du kun er ute etter nøyaktige CPU temp er nok Coretemp det enkleste og greieste. Jeg vil alikevel gå så langt som å anbefale Everest Ultimate (utvikler heter Lavalys). Det koster litte granne, men da har du det meste av målinger og opplysninger om PCn i en applikasjon. Har brukt den i et par år og den er vel verdt pengene synes jeg. De kommer med oppdateringer etterhvert som de mest kjente produsentene lager nye hovedkort, grafikkort etc. Det er forøvrig et trial alternativ der tror jeg.

Lenke til kommentar
da foreslår jeg og laste ned pcwizard, der for du overklokking info, all info om hardwaren +++++, er ikke en opplysning du går glipp av :)

Jeg testa den nettopp og det ser ok ut, men den leser ikke RAM informasjonen korrekt (sier 533MHz single channel, men er faktisk 800MHz triple channel. Timings er feil også). Processor Monitoring fungerer ikke i det hele tatt. Voltage, Temperature and Fans ser ut til å virke korrekt. Det er ikke noe SideShow/LCD eller gadget options så du må ha hele applikasjonsvinduet åpent. Siste versjon er jo også da fra november 2008 og applikasjonen er jo gratis så det er kanskje ikke så rart at ikke alt funker :)

Lenke til kommentar

Bruker Realtemp, får temp fra sensoren i hver core. Er litt interessert i hvilken temp du får (f.eks etter 20min Prime95 og idle), og hvilke settings du måtte forandre på for å kjøre den stabilt på 4GHz. Og hvordan du påførte kjølepasta også :D Tror jeg kunne gjort det litt bedre selv, tempen varier med 3-4grader fra core til core hos meg.

Lenke til kommentar
jo, du får et lite vindu øverst til høyre med pcwizard, som måler core temp, GPU temp og core aktivitet :)

jaja ... det funker sikkert med litt eldre utstyr men det nytter ikke med 7 måneder gammelt program for å analysere og overvåke siste nytt. Oppdaget flere feilopplysninger og da blir jo hele applikasjonen suspekt. Synd i grunnen ... ser jo ut som et bra gratis alternativ.

Lenke til kommentar
Japp.. og har kun Win 7 + WoW installert, ingen andre ting kjørende, alt på default i nVidia control panel.

Win 7 opplevelsesindeks:

CPU - 7.4

RAM - 7.8

Gfx - 6.4

Gfx2- 6.4

SSD - 7.6

WoW bruker en gammel å sliten grafikkmotor. Du kan ha den raskeste maskin i hele verden, men FPS'n vil være lav med mange spillere til stede uansett. Dårlig programmering spør du meg.

Anyways, grattis med ny maskin. Blir vel å bestille ett nytt vidunder nærmere juletider.

Endret av punk20
Lenke til kommentar

Skal vi se..

HW monitor sier:

45-48 grader på CPU

65 grader på GPU

26 grader på HDD

Og det er etter lang tid med maks detail i wow - tror ikke jeg får det mye høyere :p

Ganske bra for 1,240v og 4.0 Ghz, eller?

Torstein

Lenke til kommentar

Hehe, skal prøve Prime95, men IKKE før jeg får den nye PSUen - denne piper noe infernalsk!

Jeg bestilte ny PSU (Corsair HX1000W) fra "Amentio", og var ikke klar over noe. Hør på denne mailen:

"Hei Torstein Bjørnes,

Din ordre/bestilling er nå effektuert.

Produktet/produktene blir hentet fra vårt fjernlager og beregnet leveringstid er ca. 4 dager."

FJERNlager? Når andre webshoper har varer på fjernlager, skriver de det. Amentio har denne "på lager" (20 stk). Jeg bestilte i går til og med. Hadde jeg bestilt fra komplett, netshop, mpx, hadde varen snart vært i Trondheim, det er jeg sikker på.

*whine mode off*

Torstein

EDIT: Endret kommentar.

Endret av nivve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...