.V. Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=544187 Hvorfor får Radio Norge og til dels P4 kjeft for å spille musikk folk faktisk liker? Jeg skjønner at det står i konsesjonen at de må spille så og så mye norsk musikk, men hvorfor? Hvorfor skal norske artister som ikke er gode nok til at folk gidder å høre på dem, få gratis reklame (og de får vel betalt også) gjennom statlige påbud? Radio Norge lever av reklame, og derfor spiller de musikk folk vil høre på. Er meningen å underholde folk, eller å holde norsk platebransje kunstig i live? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Den regelen er i seg selv ganske latterlig, at de gjemmer det bort på natta er forsåvidt greit nok det. Man kan ikke først lage en regel, også whine når man faktisk følger regelen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Tråden flyttes til "Oppslagstavlen" i henhold til gitte føringer. Eventuell reaksjon på moderering kan gjøres på pm Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Radio Norge lever av reklame, og derfor spiller de musikk folk vil høre på. Er meningen å underholde folk, eller å holde norsk platebransje kunstig i live? Hvem har sagt at de spiller musikk som folk vil høre? Det er en påstand som jeg tror ikke er så eksakt som man skal ha det til. Radiokanalene og deres spillelister er ikke noe demokratisk "hva vi ønsker fra lytterens side". Det er beinhard maktkamp fra de store musikkforlagene om å få disse plassene for den musikken som de mener vil selge mest mulig nå. Og gratis? Vel, musikerene og radio lever i symbiose. Der radio trenger musikerne mer enn musikerne trenger radioen. For radiokanaler er det et trygt kort å satse på listepop, ikke trengs det noe særlig innsats å sette en slik liste på rotasjon og man er sikret en liten lytterskare uansett. Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Radiokanaler generelt bør sende mer Uriah Heep!!!! Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 I storbyer vil jeg ha 20 radiokanaler, en for hver sjanger. Hadde ikke det vært sjef? I norge har vi 5 elns som speller listepop. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Egentlig så er det bare å skaffe seg en sånn internett radio. Da kan du høre på alt mulig rart hele døgnet Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Egentlig så er det bare å skaffe seg en sånn internettradio. Da kan du høre på alt mulig rart hele døgnet Genau, just d, har en i albania og en i polen og er fornøyd med det=) Hadde vært qlt med en lokalradio som helt seg i en musikksmak uten noe ønske om mest mulig lyttere Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Det er altfor mye hipp hopp på radio. Det er no' dritt!! Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Det er altfor mye hipp hopp på radio.Det er no' dritt!! Så kjøp deg en internettradio så kan du høre på alt metallet eller hva du nå hører på hele døgnet. Norsk radio suger, så da er det bare å høre å noe anna. Lenke til kommentar
Scroogey Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Sant det. Liker AC/DC jeg og. Endret 5. juni 2009 av CS93 Lenke til kommentar
.V. Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Radio Norge lever av reklame, og derfor spiller de musikk folk vil høre på. Er meningen å underholde folk, eller å holde norsk platebransje kunstig i live? Hvem har sagt at de spiller musikk som folk vil høre? Det er en påstand som jeg tror ikke er så eksakt som man skal ha det til. Radiokanalene og deres spillelister er ikke noe demokratisk "hva vi ønsker fra lytterens side". Det er beinhard maktkamp fra de store musikkforlagene om å få disse plassene for den musikken som de mener vil selge mest mulig nå. Og gratis? Vel, musikerene og radio lever i symbiose. Der radio trenger musikerne mer enn musikerne trenger radioen. For radiokanaler er det et trygt kort å satse på listepop, ikke trengs det noe særlig innsats å sette en slik liste på rotasjon og man er sikret en liten lytterskare uansett. Radio Norge (som er eneste radiokanalen jeg orker å høre på) sier iallefall selv at de spiller det folk vil høre. De har hatt massevis av undersøkelser og burde iallefall ha nok data på hva folk vil høre. Radio Norge er kapitalister, de tjener penger på reklame og reklamen selger de ved å ha noe folk vil høre, nemlig bra musikk og minst mulig annet tull. Radio trenger musikere? Vi har 100 år med opptak som vi kan lytte til, tror ikke jeg ville felt noen tårer om listepopen forsvant. Det du sier stemte før Radio Norge kom på banen, den kanalen motbeviser alt du sier. Lenke til kommentar
kris98 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Pantera... Sier meg enig med unserheld, men nå tjener radioen best på listepop desverre. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Det er altfor mye hipp hopp på radio.Det er no' dritt!! Så kjøp deg en internettradio så kan du høre på alt metallet eller hva du nå hører på hele døgnet. Norsk radio suger, så da er det bare å høre å noe anna. Hvor kjøper man en internettradio? Man trenger bare en pc lol... Pantera... Sier meg enig med unserheld, men nå tjener radioen best på listepop desverre. Taxpayerstøtte eneste løsning? Endret 5. juni 2009 av Alastor Unødvendige bilder fjernet. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Hallo, nå har jo Radio Norge nettopp bevist klart og tydelig at man tjener best på å IKKE spille listepop, men heller spille musikk folk flest liker. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hører noen på radio enda? Hvorfor det? Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) liker ikke folk flest listepop? Endret 5. juni 2009 av Alastor Unødvendig bilde fjernet. Lenke til kommentar
.V. Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Hører noen på radio enda? Hvorfor det? Fordi i veldig mange situasjoner er det upraktisk/for dyrt med alternativer til radio, f.eks. i bilen eller utendørs. Radio er billig å kjøpe og gratis i bruk, og du kan ta den med overalt. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hører noen på radio enda? Hvorfor det? Fordi i veldig mange situasjoner er det upraktisk/for dyrt med alternativer til radio, f.eks. i bilen eller utendørs. Radio er billig å kjøpe og gratis i bruk, og du kan ta den med overalt. MP3 og podcast holder i lange baner for meg per i dag, føler det som verken upraktisk eller dyrt. Men men folk er forskjellige, heldigvis. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Er for mye musikk på radio. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå