Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan gå fra normal til tynn?

bollizz

Anbefalte innlegg

Jeg er ei jente på 17 år. Er 170 høy. Har nettopp blitt tatt inn i modellbyrået Prestige. Jeg veier 63,64 kg.. av og til 60. Går veldig mye opp og ned.

Trener mye, nesten hver dag. Jogger i 30 min, så pomper jeg litt og tar litt styrketrening. Har gjort dette i 2 år nå. Men jeg føler jeg har komt til det stadiet der jeg ikke kommer til å bli tynnere noe jeg VIL. Sliter litt med selvbildet.

Måter jeg har prøvd å slanke meg på er å bare spise knekkebrød og slike ting, men det bruker å gå veldig skeis, trenger noe som virkelig FUNKER!

Jeg er veldig tynn oppe i overkroppen, men nede med rumpa og låra er det ganske stort føler jeg.

Så er det noen her som har prøvd og slitt for å gå fra denne kroppen;

http://img2.timeinc.net/people/i/2008/gall...on/rihanna5.jpg

Til denne?:

http://img.skinnyvscurvy.com/2008/08/skinn...e-bundchen2.jpg

NOEN som forstår hva jeg mener her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sry men vann er sundt og viktig når du trener mye for å ikke bli dehydret, men har ingen betydning på fettforbrenning:p

og til TS "Har nettopp blitt tatt inn i modellbyrået Prestige."

les det du sjøl skriver, du bør ver stolt og bare fortsette som du gjør:)

Lenke til kommentar
sry men vann er sundt og viktig når du trener mye for å ikke bli dehydret, men har ingen betydning på fettforbrenning:p

og til TS "Har nettopp blitt tatt inn i modellbyrået Prestige."

les det du sjøl skriver, du bør ver stolt og bare fortsette som du gjør:)

Hahhaham vann har faktisk mye med fettforbrening å gjøre! Det er noe legen har anbefalt meg ;)

Lenke til kommentar

Ser veldig genetisk ut. Smale og brede hofter og nedover er ikke nødvendigvis fett, men faktisk bein også. Greit du sikkert var så smal når du var 13-14, men i puberteten får jenter bredere hofter. Om du absolutt skal ha det mindre så må du nesten ta kirurgisk inngrep

Forresten er den første kroppen er mye penere enn den andre

Lenke til kommentar

Min aller beste anbefalning om du skal ned i vekt er å få kontroll over kosthold.. Når du vandrer så meget opp og ned i vekt så tyder det på et mindre bra kosthold.. Om du da ikke måler før og etter jogging.. Anbefalning nummer 2 er kanskje det mest effektive om du skal ned i vekt.. Turer i fjellet på over 1 og en halv time, bare få i deg nok veske underveis. Du bør ligge på en puls rundt 110-120 når du går.. 3 ganger i uken, og merkelig nok har jeg funnet dette mer effektivt enn jogging, dog får jogging meg i bedre form, kondisjon..

WTF..

Så ikke på bildene du la ut. Det siste bildet er jo på grensen til sykelig.. Vær glad for at du er tatt opp i et byrå, og ønsker du å få endret på kroppen så anbefaler jeg deg en personlig trener som kan både trening og kosthold.. Du vil mest sannsynlig ikke klare dette selv om du ikke dedikerer livet ditt til dette..

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Utifra BMI kalkulatoren ligger din på 21, dette er normal vekt og ikke så langt ifra undervektig og du burde passe på at du får i deg nok av de næringsstoffene du trenger.Men en bra treningsmetode for å minske størrelse på de ønskede stedene du har så vil jeg anbefale pilates, dette er en effektiv og god metode for fettforbrenning. og du må huske at hvis du skal gå ned i vekt må inntaket av fett være mindre enn frobrenning og unngå alt som heter "tomme" kalorier!

Lenke til kommentar
Utifra BMI kalkulatoren ligger din på 21, dette er normal vekt og ikke så langt ifra undervektig og du burde passe på at du får i deg nok av de næringsstoffene du trenger.Men en bra treningsmetode for å minske størrelse på de ønskede stedene du har så vil jeg anbefale pilates, dette er en effektiv og god metode for fettforbrenning. og du må huske at hvis du skal gå ned i vekt må inntaket av fett være mindre enn frobrenning og unngå alt som heter "tomme" kalorier!

Armin hva i havet.. Du kan jo ikke punktforbrenne med noen som helst treningsmetode, det eneste som funker da er fettsuging :nei: Det er de basale prinsippene som gjelder og kroppen vil forbrenne der det er naturlig for den uansett treningsmetode.

Jeg kan anbefale en komplett overhaling av kostholdet og hvis du trener styrke ville jeg ikke gjort styrkeøvelser på ben/gluteus så du ikke blir større på disse områdene grunnet muskelvevdannelse.

Lenke til kommentar

Armin hva i havet.. Du kan jo ikke punktforbrenne med noen som helst treningsmetode, det eneste som funker da er fettsuging :nei: Det er de basale prinsippene som gjelder og kroppen vil forbrenne der det er naturlig for den uansett treningsmetode.

Jeg kan anbefale en komplett overhaling av kostholdet og hvis du trener styrke ville jeg ikke gjort styrkeøvelser på ben/gluteus så du ikke blir større på disse områdene grunnet muskelvevdannelse.

Ikke alt fett lar seg slanke bort, men fettet på visse deler av kroppen kan fjernes kirurgisk - for alltid, og i ditt tilfelle ville jeg absolutt vurdert fettsuging. Her er et par fakta for deg, hvis du lurer :):)

Du har kanskje merket at fettet i visse deler av kroppen ikke så lett lar seg slanke bort. Det er denne typen fedme man behandler med fettsuging.

De områdene som egner seg best er:

Hake, bryst, mage, hofter, sete, utsiden av lårene, innsiden av knærne, ankler og rygg. Hos kvinner er hofter, lår, nedre del av magen vanlig. Hos menn samler fettet seg oftest over brystet, under haken og bak på hoftene.

Begrensninger

Øvre del av magen, forsiden av lårene, leggene og midje er vanskelig å behandle. Fett som ligger inne i bukhulen (ofte hos menn) er eksempel på et område man ikke kan behandle.

Siden det er grense for hvor mye bedøvelse vi tåler går det også en grense for hvor mye fett vi kan fjerne. Fjerning av 1 kg. fett kan føre til et helt ufarlig "blodtap" tilsvarende en menstruasjon og vi kan derfor ikke fjerne mer enn et par kilo av gangen. Vi kan heller ikke fjerne for mye fett fra pasienter med fedme (ekstrem overvekt) pga. muligheter for komplikasjoner.

Kan fettet komme tilbake?

Nei - fettcellene er fjernet og "vokser" ikke ut i gjen. Men du kan selvsagt legge på deg senere og da vil fettet hovedsakelig legge seg andre steder på kroppen.

Lenke til kommentar

Din idealvekt er 61kg. Hvorvidt vann hjelper på forbrenningen, stiller jeg meg kritisk til, men har aldri lært at det IKKE hjelper, men aldri heller at det gjør det. Når det gjelder slanking, er mitt beste tips at du må ha fler kalorier UT enn INN av kroppen. Hvis du spiser 2500 calorier per dag (anbefalt), trener du slik at du forbrenner mer enn dette. Værre er det ikke. Da vil kroppen bli nødt til å skaffe energi fra et sted, og etter du har brukt opp glucosen og den lagrede formen for glucose (musklatur ol.), vil kroppen bli nødt til å forbrenne fett fra fettceller rundt om i kroppen. Jeg vil også anbefale deg å spise mindre men oftere, kontra mye og sjeldent.

Dessten er det lurt å få i seg mest næring og fett fra plantekilder, og ikke animalsk fett. Det er viktig å få i seg litt fett også, derfor er det lurt å velge disse kildene. Lykke til.

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen!

Vel, jeg syns ikke den nederste ser sykelig ut. Jeg sikter mest til lårene da. Men styrketreninga har jo fått musklene mine i hele kroppen til å bli mer framhevet! Det har jo hjulpet meg! Kragebeinene viser godt og ryggen min er mye mere trent enn det den var. Eneste jeg sliter med er låra og rumpa! Vil de skal bli mye tynnere begge to!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

@bolliz:

Den eneste måten du kan redusere ditt fettinnhold er ved hjelp av et godt kosthold og riktig trening. Jeg er ingen kostholdsekspert, men jeg ser ut i fra din høyde og vekt at du slettes ikke behøver noen som helst mirakelkurer i form av fettsuging og lignende. Vær fornøyd med deg selv og lær deg å sett pris på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...