Schnuten Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg har nettopp bygd pc for første gang, og alt gikk fint inntil jeg skulle skru på skiten. Først hadde jeg glemt å koble til strøm til cd-spilleren. Da kom feilmeldingen: Verifying dmi pool data. Etter å ha koblet til strømmen til cden, bootet maskinen som den skulle, og jeg begynte å installere Windows. Etter kort til kom det en feilmelding om at jeg ikke hadde noen harddisk. Surrehue som jeg er, hadde jeg glemt å koble til strøm der ogsa. Skrur av maskinen, fikser strømmen og prøver på nytt. "Verifying dmi pool data" Jeg blir meget frustrert og søker på internett etter løsninger. Prøver å trykke F12 under oppstart for å velge "boot from cd". Om skjermen fryser eller tastaturet slutter å virke, er jeg ikke sikker på, men det går ikke ann å gjøre noe som helst, så jeg må restarte pcen. For å komme tilbake til den velkjente svarte skjermen og "Verifying dmi pool data". Har også prøvd "Load Fail-Safe Defaults" i BIOS, uten hell. Noen som har peiling på hva problemet kan være? Oppsett: Windows XP Home Cooler Master Cosmos (med 850W PSU) Gigabyte GA-EX58-UD3R Intel i7 920 Samsung Spinpoint 1TB XFX Geforce 9800GTX Alle komponentene utenom skjermkortet er nye. Lenke til kommentar
Roudi Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Du kan ta en titt på native mode på hdd instillingene dine. Du kan også prøve å vippe ut bios batteriet og sette det inn igjen. Anbefaler også at du bruker noe annet enn Windows XP home på i7. Når du først har kjøpt deg I7 CPU, burde du spandere på deg 64bit Lenke til kommentar
Schnuten Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Hei da har jeg prøvd på dette du nevner her, men ingenting fungerer. har en Røddig venn som skal låne meg 64bit CDn hans, kommer med tilbakemelding når jeg har prøvd med 64bit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå