Gå til innhold

No bootable partition in table

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå har jeg drevet med ting jeg ikke har peil på igjen.

I går gikk jeg inn i bios og forandret fra nativ ide til achi. Hvorfor jeg gjorde det aner jeg ikke men regnet med at jeg bare kunne stille tilbake til native ide om ting ikke fungerte.

Der tok jeg feil gitt, først fikk jeg beskjed om: no bootable partition in table etter at jeg satte det til achi, og når jeg så forandret tilbake til ide igjen, da fikk jeg akkurat samme beskjed.

Så nå står jeg her uten pc, noen som kan hjelpe meg med dette?

På forhånd takk

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde vært en fordel å få vite hvilket OS du har. F.eks XP eller Vista?

Har du sjekket bootrekkeføge i BIOS? Hvis du har flere disker er det mulig den står feil.

Hei.

Jeg bruker windows 7 RC.

Jeg får mulighet til å stille inn riktig bootrekkefølge i Bios, men når jeg så saver til cmos og den logger på videre, så vil den ikke finne harddisken. Får kun denne meldingen: no bootable partition in table.

R

Lenke til kommentar
Hadde vært en fordel å få vite hvilket OS du har. F.eks XP eller Vista?

Har du sjekket bootrekkeføge i BIOS? Hvis du har flere disker er det mulig den står feil.

Hei.

Jeg bruker windows 7 RC.

Jeg får mulighet til å stille inn riktig bootrekkefølge i Bios, men når jeg så saver til cmos og den logger på videre, så vil den ikke finne harddisken. Får kun denne meldingen: no bootable partition in table.

R

Fjernet diverse usb-enheter tilkoblet PCen. Enn så lenge virker det som det var alt som skulle til. Jeg har også koblet til disse usb-enhetene på nytt og re-startet, fungerer fortsatt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...