larsen10 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Specs: i7 920 @ stock foreløpig Gainward 285 med liten/moderat overclock 850w PSU P6T Deluxe v2 6gb 1600mhz ram 22" oppløsning Windows 7 RC Call of Duty 4 kan kjøres på very high uten noen som helst problemer, men dette er jo forventet. Fallout 3 kan også kjøres på full pupp uten bry, unntatt en så vidt merkbar delay i musebevegelser. Problemet er at PC'en på en eller annen måte ikke takler Clear Sky (ja, spillet er patchet). Har prøvd å tweake på alle forskjellige settings, men det er kun static lighting som gir en akseptert fps (40++). Hvis jeg setter opp grafikken til dynamic lighting, selvom det kun er Dx9 dynamic lighting får jeg snaue 5-15 fps. Hvis jeg setter til dynamic Dx10 får jeg kun 2-10 fps. Vsync Off. Uansett om jeg så setter ned andre sliders med dynamic lighting forblir fps'en nesten like lav. Virker som om lyseffektene tar knekken på grafikk kortet. Virker som dette kun er et problem i Clear Sky. Har oppdatert drivere 2 ganger, på den riktige måten, så drivere er ikke problemet. Noen som har noen forslag? Endret 4. juni 2009 av larsen10 Lenke til kommentar
MarkusCharras Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) jeg er ingen ekspert, men dette kan ha med operativsystemet du kjører spillet i. Når jeg gikk fra XP til vista, lagget det første FEAR spillet, men FEAR2 hadde jeg godt over 70fps (hvis jeg husker riktig). Som sagt, jeg er ingen ekspert, men slet litt med dette før det kom updates og patches som tilpasset spillene til operativsystemet. Endret 5. juni 2009 av MarkusCharras Lenke til kommentar
Lange Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hm. Første gang jeg installerte hadde jeg samme problem. Veldig lav FPS med dynamic lightning på. Begynte å lagge da jeg gikk ut av hytta og det var en soloppgang. Men med de nyeste patchene har jeg ikke hatt det problemet lenger. Lenke til kommentar
larsen10 Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Som jeg forstår er V1.5.09 den nyeste patchen? Får treige musebevegelser i Far Cry 2 også, men det har jeg funnet ut at skyldes dårlig koding på Ubisoft sin side. Får hele 55-58 average fps på DX10 Ultra High FC2 benchmarken. Fallout 3 musebevegelsene har jeg funnet en løsning på. Utrolig hvor dårlig kodet de nyeste spillene er... nesten latterlig. Endret 5. juni 2009 av larsen10 Lenke til kommentar
Lange Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Utrolig dårlig optimalisert mange av de nye spillene ja. Stalker er en av de verste. Lenke til kommentar
larsen10 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Har nå reformatert, overclocket cpu til 3,3 (ikke mer pga stock kjøler), og funnet en stabil gfx overclock. Får 15500 i Vantage men neida, clear sky nekter å være spillbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå