Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

285 overclock problemer

Anbefalte innlegg

Hei.

Har litt problemer med overclockingen av et Gainward gtx285 kort. Startet med core clock 5 om gangen, så shader 25 om gangen, og så memory 25 om gangen.

Bruker 3dmark vantage for å teste etter artifacts, driver crash og lignende. Brukte rivatuner for å clocke. Greide å få kortet på det jeg trodde var stabilt, som var

715 core clock

1650 shader clock

1450 memory clock

Etter denne clocken økte Vantage GPU score med 1000 poeng.

Spilte fallout 3 i en times tid, også crashet driveren.

Bestemte meg for å sette clockene litt ned.

713 core clock

1615 shader clock

1402 memory clock

Er rimelig sikker på at denne clocken er relativt stabil.

Det jeg lurer på er om jeg har fått utnyttet potensiale til kortet? Har lest om diverse andre som har klart mye høyere overclocks.

Har jeg hatt feil fremgangsmåte, eller har jeg vært uheldig med chippen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kortet kommer aldri over 70-75 load med stock clock, og rundt 80 med den milde overclocken. Har Antec 1200 og ryddig kabinett så tror ikke det er temperaturen som tar knekken på kortet.

Må også nevne at det kommer noen få artifacts før kortet eventuelt crasher, men dette skjer kun etter overclock.

Edit: Feil temps

Endret av larsen10
Lenke til kommentar

bluescreens kommer neppe av gpu oc... sjekk heller ram / cpu, trolig det som fucker opp... aldri fått bluescreen av gpu oc, har klokket en del grafikk kort opp gjennom tiden.. artifacts, fryste skjermer, blackscreens osv har eg sett en del av...

Lenke til kommentar

Virker som BSOD var et engangstilfelle, og har ikke skjedd siden jeg reformaterte hele pcen. Driver fortsatt å tester litt rundt med overclocken. Er nå på 705/1600/1395 .. får random freezeups i COD4 som jeg lagde en annen tråd om, men her 99% sikker på at dette ikke har med overclockingen å gjøre.

Gidder ikke fortsette med OC'en av kortet før jeg finner ut hva som skaper problemene i cod4.

Lenke til kommentar

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt.

Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker p_report.gif-knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen.

Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...