larsen10 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hei. Har litt problemer med overclockingen av et Gainward gtx285 kort. Startet med core clock 5 om gangen, så shader 25 om gangen, og så memory 25 om gangen. Bruker 3dmark vantage for å teste etter artifacts, driver crash og lignende. Brukte rivatuner for å clocke. Greide å få kortet på det jeg trodde var stabilt, som var 715 core clock 1650 shader clock 1450 memory clock Etter denne clocken økte Vantage GPU score med 1000 poeng. Spilte fallout 3 i en times tid, også crashet driveren. Bestemte meg for å sette clockene litt ned. 713 core clock 1615 shader clock 1402 memory clock Er rimelig sikker på at denne clocken er relativt stabil. Det jeg lurer på er om jeg har fått utnyttet potensiale til kortet? Har lest om diverse andre som har klart mye høyere overclocks. Har jeg hatt feil fremgangsmåte, eller har jeg vært uheldig med chippen? Lenke til kommentar
larsen10 Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Nå fikk jeg også bluescreen under Call of Duty spilling. Greide ikke helt se hva årsaken var, men er temmelig sikkert på at det skyltes den lille overclocken. :S. Har nå clocket kortet enda lavere. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Har du sjekket temperaturen på kortet under belastning? Kjøling er viktig hvis du skal finne stabil overklokk. Både kjøling på selve skjermkortet og temperatur i kabinettet er viktig (ved luftkjøling). Lenke til kommentar
larsen10 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Kortet kommer aldri over 70-75 load med stock clock, og rundt 80 med den milde overclocken. Har Antec 1200 og ryddig kabinett så tror ikke det er temperaturen som tar knekken på kortet. Må også nevne at det kommer noen få artifacts før kortet eventuelt crasher, men dette skjer kun etter overclock. Edit: Feil temps Endret 9. juni 2009 av larsen10 Lenke til kommentar
larsen10 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Satte opp fanspeed til 75% manuelt. Temps droppet til 70 max temp med 700/1600/1400 Tester stabilitet nå. Lenke til kommentar
MrBBs Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 bluescreens kommer neppe av gpu oc... sjekk heller ram / cpu, trolig det som fucker opp... aldri fått bluescreen av gpu oc, har klokket en del grafikk kort opp gjennom tiden.. artifacts, fryste skjermer, blackscreens osv har eg sett en del av... Lenke til kommentar
larsen10 Skrevet 12. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2009 Virker som BSOD var et engangstilfelle, og har ikke skjedd siden jeg reformaterte hele pcen. Driver fortsatt å tester litt rundt med overclocken. Er nå på 705/1600/1395 .. får random freezeups i COD4 som jeg lagde en annen tråd om, men her 99% sikker på at dette ikke har med overclockingen å gjøre. Gidder ikke fortsette med OC'en av kortet før jeg finner ut hva som skaper problemene i cod4. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt. Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker -knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen. Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
BoarderXtrem Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 jeg har hatt det samme problemet, men lastet ned EVGA Precision for rivaturner funket ikke helt syntes jeg. med den fikk jeg bedre score. syntes den er bedre enn rivaturner, men kan jo hende jeg tar helt feil... Lenke til kommentar
larsen10 Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Bruker også EVGA nå, men venter med OC av skjermkortet til jeg vet at alt annet på PC'en er stabilt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå