Gå til innhold

Treig pc når den går på batteri


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Acer Aspire 5530 som jeg sliter litt med.

 

Da jeg kjøpte den, så gikk den like fort uten strøm som med strøm. Men nå, når jeg tar ut strømledningen av pcen f.eks om jeg skal sette meg ut på terrasen, så går pcen utrolig tregt. Med en gang jeg kobler strømledningen til igjen, går pcen kjapt som bare det. Noen som har en løsning? Har prøvd å justere på batteri - strøm instillingene uten hell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har en Acer Aspire 5530 som jeg sliter litt med.

 

Da jeg kjøpte den, så gikk den like fort uten strøm som med strøm. Men nå, når jeg tar ut strømledningen av pcen f.eks om jeg skal sette meg ut på terrasen, så går pcen utrolig tregt. Med en gang jeg kobler strømledningen til igjen, går pcen kjapt som bare det. Noen som har en løsning? Har prøvd å justere på batteri - strøm instillingene uten hell.

 

Mulig du må inn i bios, men jeg ser for meg at "synderen" er at prosessoren klokkes ned ganske kraftig på batteristrøm for å sørge for lengst mulig batterilevetid. Har dessverre ingen erfaring med Acer eller Windows de siste par-tre åra, så jeg kan ikke ting i detalj lenger..

Lenke til kommentar

Bloatware som lastes inn med en gang du drar ut strømledningen? Nei, dette er nok strømstyring, og du burde kunne stille det inn via windows. Acer har vel ett eget program for å styre slikt, men Vista har innebygd funksjonalitet også. Sjekk batteriikonet på oppgavelinjen din for diverse valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...