Zeorsd Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Fant ut at det var på tide i å skaffe en mottaker for det digitale bakkenettet i dag siden sendingene snart blir skrudd av også her. Dro til butikken og kjøpte det første og beste, en grei Thomson, godkjent for rikstv osv. Men, desverre glemte jeg helt bort TV2. Har ingen interesse av å ha den store betalingspakken, men TV2, det skulle jeg gjerne hatt. Dette trenger jeg vel et kort til, og det glemte jeg å få med. Så, hva gjør jeg nå? Drar jeg tilbake til expert og hører med dem om et kort (dersom det er det jeg trenger) eller ringer jeg Rikstv? eller kan jeg gå til hvilken som helst elektronikkbutikk? Endret 4. juni 2009 av Heavenly Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Fant ut at det var på tide i å skaffe en mottaker for det digitale bakkenettet i dag siden sendingene snart blir skrudd av også her. Dro til butikken og kjøpte det første og beste, en grei Thomson, godkjent for rikstv osv. Men, desverre glemte jeg helt bort TV2. Har ingen interesse av å ha den store betalingspakken, men TV2, det skulle jeg gjerne hatt. Dette trenger jeg vel et kort til, og det glemte jeg å få med. Så, hva gjør jeg nå? Drar jeg tilbake til expert og hører med dem om et kort (dersom det er det jeg trenger) eller ringer jeg Rikstv? eller kan jeg gå til hvilken som helst elektronikkbutikk? Du kan gjøre alt det, men det raskeste er nok å dra til nærmeste elektrovarehus og be dem om å registrere et kort til deg der. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Takk for raskt svar! Kan jeg regne med at Elkjop/Euronics etc vil gi meg et kort gratis? Eller kan de finne på å ta en avgift? Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Takk for raskt svar! Kan jeg regne med at Elkjop/Euronics etc vil gi meg et kort gratis? Eller kan de finne på å ta en avgift? Det har de allerede prøvd på, og da "stilte NRK spørsmålstegn" ved denne avgiften, så det gjør de ikke nå lenger Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Da var den saken løst, takker igjen! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Drar jeg tilbake til expert og hører med dem om et kort (dersom det er det jeg trenger) eller ringer jeg Rikstv? eller kan jeg gå til hvilken som helst elektronikkbutikk? Jeg glemte det samme, og syklet innom samme butikk som jeg hadde kjøpt dekoderen i dagen etter. Selv om jeg var hos de som hadde solgt meg dekoderen, måtte jeg oppgi boksens serienummer eller pairinginfo for at korte skulle kunne pares med boksen. Så husk å få med deg det - jeg hadde med mitt som utskrift av et foto jeg hadde tatt av boksens systeminfo i menyene. Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 javisst, det glemte jeg å nevne. Serienummeret må de ha for å kunne pare boks og kort.. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Godt dere la til det, hadde det med til expert i dag, og fikk null hjelp der, men heldigvis var det mer hjelp å få hos Elkjøp som ordna det kjapt med serienr. Eneste jeg er litt bekymra for nå er lisens. Dekoderen i seg selv står på min fars navn, mens rikstv kortet står på mitt nå. Jeg bor hjemme men har fått med meg at det gjelder å passe på lisenskrav, kan vel fort bli mye styr med å få ordna. (dekoderen+ kort er "eies" av faren min) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå