Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

tannlegen oppdager snusing?

mopani

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal til tannlegen om en uke, og er litt bekymret..

Jeg har snuset i litt over 1 år ( ca 1 boks i uka ) .. Oppdager tannlegen at jeg snuser?

Og kan han holde kjeft om det til foreldra mine? Er det ikke noe sånn at de ikke har rett til å si noe til foreldra dine hvis du er over 16? er 17btw..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg skal til tannlegen om en uke, og er litt bekymret..

Jeg har snuset i litt over 1 år ( ca 1 boks i uka ) .. Oppdager tannlegen at jeg snuser?

Og kan han holde kjeft om det til foreldra mine? Er det ikke noe sånn at de ikke har rett til å si noe til foreldra dine hvis du er over 16? er 17btw..

Tror de har taushetsplikt om du er over 16.

Lenke til kommentar
Du er mildt sagt ferdig! De ringer alltid foreldre! Du gjør noe ulovlig! Ergo de er pliktige. Sorry :(

Er jo ikke ulovelig å snuse når man er under 18 vel?

Er det ikke sånn at det bare er ulovlig å kjøpe?

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar
Du er mildt sagt ferdig! De ringer alltid foreldre! Du gjør noe ulovlig! Ergo de er pliktige. Sorry :(

Er jo ikke ulovelig å snuse når man er under 18 vel?

Er det ikke sånn at det bare er ulovlig å kjøpe?

Ingen av delene, er dog ulovelig å importere snus når du er under 18 og å selge til en person under 18.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1 påpekes det at innlegg skal skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er også forbudt. I henhold til retningslinjene ble '2' innlegg slettet fra tråden.

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar
Etter det jeg vet så er ikke snus dokumentert som skadelig :p

Hørt om nikotin?

Nikotin har flere skadelige effekter på mennesket. De små arteriolene regulerer blodgjennomstrømning i mange vev. Nikotin trekker sammen muskulaturen i blodåreveggen og reduserer blodgjennomstrømningen og øker blodtrykket i arteriene og gir hypertensjon. Leggsår har oftest sammenheng med slik redusert blodsirkulasjon. Fortsatt røyking etter oppståtte leggsår resulterer i amputasjon av benet i en betydelig del av tilfellene. Nikotinen øker også pulsen ettersom blodet frakter mindre oksygen da O2 molekyler i blodet blir erstattet med CO molekyler

Nikotin øker produksjonen av saltsyre i magesekken og kan forverre magesår og spiserørsbetennelse.

Sakset fra wiki

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...