mopani Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hei Jeg skal til tannlegen om en uke, og er litt bekymret.. Jeg har snuset i litt over 1 år ( ca 1 boks i uka ) .. Oppdager tannlegen at jeg snuser? Og kan han holde kjeft om det til foreldra mine? Er det ikke noe sånn at de ikke har rett til å si noe til foreldra dine hvis du er over 16? er 17btw.. Lenke til kommentar
-Perry- Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 HeiJeg skal til tannlegen om en uke, og er litt bekymret.. Jeg har snuset i litt over 1 år ( ca 1 boks i uka ) .. Oppdager tannlegen at jeg snuser? Og kan han holde kjeft om det til foreldra mine? Er det ikke noe sånn at de ikke har rett til å si noe til foreldra dine hvis du er over 16? er 17btw.. Tror de har taushetsplikt om du er over 16. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Ingenting å bekymre seg for.. Tannlegen har taushetsplikt, og kommer ikke til å bryte den. I så fall har du en god sak! Lenke til kommentar
genstian Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Tviler på at noen tannlege vil bry seg noe mer enn å spørre om du snuser eller ikke. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Tannlegen min spurte om jeg snuste, og da jeg sa ja så anbefalte hun meg bare å ikke ta snusen så langt oppe. Lenke til kommentar
TG10 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Tannlegen har taushetsplikt. Hun gjorde hvertfall ingenting utover å spørre om jeg snuste, og si at det kunne hun se på tannkjøttet Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Etter det jeg vet så er ikke snus dokumentert som skadelig Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Renser tennene, men skader tannkjøtt. tannlegen har aldri sport meg om jeg snuser, å har snuset i omtrent 4 år, og gjevnlig vært hos tannlegen. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Du er mildt sagt ferdig! De ringer alltid foreldre! Du gjør noe ulovlig! Ergo de er pliktige. Sorry Er jo ikke ulovelig å snuse når man er under 18 vel? Er det ikke sånn at det bare er ulovlig å kjøpe? Endret 7. juni 2009 av SaitekQ Lenke til kommentar
genstian Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Du er mildt sagt ferdig! De ringer alltid foreldre! Du gjør noe ulovlig! Ergo de er pliktige. Sorry Er jo ikke ulovelig å snuse når man er under 18 vel? Er det ikke sånn at det bare er ulovlig å kjøpe? Ingen av delene, er dog ulovelig å importere snus når du er under 18 og å selge til en person under 18. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Tannlegen min oppdaget at jeg snuste med en gang han så inn i kjeften min. Det ble i hvertfall ingen telefon hjem, men foreldrene mine veit at jeg snuser, så det hadde ikke gjort noe uansett. Lenke til kommentar
Painapple Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Du har seffølgelig ingenting å frykte. tannlegen har taushetsplikt, og tror du han hadde brydd seg slev om han ikkje hadde hatt det? Ser for meg at det kan bli ein ekstrajob å ringe til alle foreldre Lenke til kommentar
genstian Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Ja, dersom jeg var tannlege ville jeg aldri brydd meg om du røyket eller snuset uansett. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 I henhold til retningslinjene §1 påpekes det at innlegg skal skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er også forbudt. I henhold til retningslinjene ble '2' innlegg slettet fra tråden. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
mopani Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Har vært hos tannlegen nå, og han oppdaget ikke snusinga mi.. Enten så han det ikke eller så ga han faen.. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Etter det jeg vet så er ikke snus dokumentert som skadelig Hørt om nikotin? Nikotin har flere skadelige effekter på mennesket. De små arteriolene regulerer blodgjennomstrømning i mange vev. Nikotin trekker sammen muskulaturen i blodåreveggen og reduserer blodgjennomstrømningen og øker blodtrykket i arteriene og gir hypertensjon. Leggsår har oftest sammenheng med slik redusert blodsirkulasjon. Fortsatt røyking etter oppståtte leggsår resulterer i amputasjon av benet i en betydelig del av tilfellene. Nikotinen øker også pulsen ettersom blodet frakter mindre oksygen da O2 molekyler i blodet blir erstattet med CO molekyler Nikotin øker produksjonen av saltsyre i magesekken og kan forverre magesår og spiserørsbetennelse. Sakset fra wiki Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Vil anta at han så det, men at han bare ga faen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå