Responsive Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Heisann Har en Viksund 430 m/ 25hk selva. Når jeg kjøpte denne båten, trodde jeg at den var selvlensende, men tror jeg tok feil. Men uansett, den proppen som er i motorbrønnen, skal den stå åpen når båten er lagt til? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Det skal den nok ja. Med mindre det er andre veier vannet kan renne ut Det du må passe på, er å sette den i så fort som mulig når du er kommet ombord i båten. Hvis ikke er du like langt, og må øse ut vann. Lykke til! Lenke til kommentar
Responsive Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Skjønner, men dette "utløps-hullet" ligger jo under vann, så jeg skjønner ikke helt prinsippet. Bare ved at det er en mulighet for å kunne tømme båten for vann, men la den stå åpen når jeg har lagt til? Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hvis den ligger under vann er det noe annet igjen ja La den stå åpen når du forlater båten for en stund, hiv den i igjen når du skal lage til bensintank osv, og når du er på vei utover åpner du den igjen, og vannet renner ut Samme prinsipp på gummibåter. Lenke til kommentar
Responsive Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Sant det, men på gummibåter pleier det vel å være en "enveis-ventil".. Det er det ikke her. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Da er den nok ødelagt. Eller tett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå