Arve28 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Har et lite lett SLIK et bens stativ som jeg bruker til video og tåler 0,7kg. Med 50D, batterigrep og EF 100-400L ble dette stativet veldig ustøtt. Finnes det noen lette stativ som ikke koster en formue. Bør jeg ha noe hodet på stativet, eller funker det like bra uten. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hva slags hode du trenger på monopoden avhenger av hva du skal fotografere. Hvis du bare skal panorere horisontalt så kan du klare deg uten, men hvis du skal følge fugler/fly/skihoppere eller lignende, så vil enten et Manfrotto 234 (Monopod Tilt Head) eller et lite kulehode i god kvalitet være best. Du bør også ha et hurtigfeste system som gjør at du raskt kan sette kameraet av og på samt er kompatibelt med systemet du bruker på det vanlige stativet. Monopoden bør også kunne forlenges/forkortes med bruk av kun en hånd. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Lett et bens stativ Hvem er det som har et stativ på benet? Og hvorfor skal jeg lette på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå