Gå til innhold

[Løst]kan ikke kontrollere usb volum med win7 volumet

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en cambridge dacmagic, for å få bedre lyd fra laptop-en, dacen er koblet rett inn i effektforsterkerene. Problemet mitt er at "master" volum i win7 ikke justerer volumet ut til dacen(altså usb volum), dacen kobles bare til som en usb-høytaler så det er ingen drivere innvolvert. Jeg kan justere volumet i winamp og WMP. Selv om jeg velger usb speaker i volum mixeren skjer det ingen ting.

Noen som kan hjelp meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, jeg har to midgard monoblokker. har ikke bruk for forforsterker, har ikke cdspiller eller noe sånt.

jeg kan jo styre volumet på hver app, men hvis åpner ett nytt program får det 100% volum.

Har prøvd å google etter audio plugins som kanskje kan gjøre noe med det, har ikke hatt noe hell enda.

Endret av Mobyone
Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg en cambridge dacmagic, for å få bedre lyd fra laptop-en, dacen er koblet rett inn i effektforsterkerene. Problemet mitt er at "master" volum i win7 ikke justerer volumet ut til dacen(altså usb volum), dacen kobles bare til som en usb-høytaler så det er ingen drivere innvolvert. Jeg kan justere volumet i winamp og WMP. Selv om jeg velger usb speaker i volum mixeren skjer det ingen ting.

Noen som kan hjelp meg?

Oi, oi, dett hørtes veldig risky ut ! Du er nødt til å ha en eller annen form for volumkontroll, eller passiv preamp foran effektforsterkerne. Med Midgard blokker koblet på denne måten er risken stor for å brenne opp høyttalere.

Tror jeg ville satset på en passiv preamp med fjernkontroll til å styre volumet.

Lenke til kommentar

Prøvde spdif i dag, av en eller annen grunn funger "mastervolum" med spdif. jeg vet ikke helt hvorfor windows gjør forskjell på usb og spdif. jeg syns "mastervolum" alltid skal funke.

Passiv preamp var en god ide, signalveien på den analoge siden blir ihvertfall minimal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...