Gå til innhold

Compaq VS komplett

Anbefalte innlegg

Har fått en oppgave på skolen der jeg skal bygge en Arbeidsation for en privat kunde. Den skal brukes til vanlig kontor arbeid. Er det noen som ser noe Gode grunner til og ikke velge Ferdig merker i forhold til og bygge selv på f.eks Komplett ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garanti og Garantert rep. tid. Hos compaq er vel dette full on site garanti i tre år med next business day. Altså du vil få en reparatør ut til deg senest dagen etter at du melder feilen. Hvis du kjøper business modellene.

For skoleoppgaven din regner jeg med at disse sidene er noe av det som veier tyngst for en bedrift som skal kjøpe inn high end arbeisstajsoner. På komplett vil jo det ta minst en uke før PC'en er oppe og kjører igjen.

Lenke til kommentar
  Sitat
Har fått en oppgave på skolen der jeg skal bygge en Arbeidsation for en privat kunde. Den skal brukes til vanlig kontor arbeid. Er det noen som ser noe Gode grunner til og ikke velge Ferdig merker i forhold til og bygge selv på f.eks Komplett ?

Vel, compaq (eller HP som det nå heter) gir deg som regel 1 års neste arbeidsdags garanti.

Prøvd å bytte defekte deler hos komplett? Jada, det går, men ikke på en dag :-) Pris på vanlige arbeidstasjoner fra hp er heller ikke noe å snakke om lengre, for prisen blir ca den samme som komplett...

Lenke til kommentar

er det til et kontor burde man bruker hp, dell, osv osv siden de fikser pcene kjapt og greit og er enkle å formatere og du trenger kun recovery cden for å fikse dem

derfor

pluss at i en bedrift er standarer veldig verdsatt

kjedelig å innstalerer 400 forskjellige pcer da

Lenke til kommentar
  Sitat
er det til et kontor burde man bruker hp, dell, osv osv siden de fikser pcene kjapt og greit og er enkle å formatere og du trenger kun recovery cden for å fikse dem

derfor

pluss at i en bedrift er standarer veldig verdsatt

kjedelig å innstalerer 400 forskjellige pcer da

Har aldri vært borti at man bruker recovery CD i bedrifter... de fleste bedrifter har sine egene standarder og pakker... nei, jeg har jobba (og jobber) med mer enn nok sære løsninger fra Compaq og IBM. Compaq var iallefall ikke så altfor ille mot slutten, men nå som de har blitt HP veit jeg ikke... Det jeg tenker på er design av maskiner, drivere og slike ting... Mye lettere å finne fram slikt ut i fra 3. parts deler...

Om du ikke er stor nok til å ha en service-avtale, tror jeg nok ikke du får så veldig rask support hos de større leverandørene heller... Men jeg ville kanskje ha vurdert RECinet i stede; det selger PC'er og servere og er ikke en typisk "dele-bedrift" som det Komplett er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...