pologutt Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Bruker en Nokia 6111 og et Onecall-abonnement som reserve-telefon i ny og ne. Det mystiske er at under detaljer på sms, så er klokkeslettet en time feil, dvs at klokkeslettet i sms'n er en time tidligere enn det den faktisk er. Klokkeslettet på telefonen er riktig. Hva er galt, og hva kan gjøres? Lenke til kommentar
Tacokrydder Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Det der problemet hadde jeg for en stund siden også, tror jeg satte sommertid på eller av. Husker ikke helt. Så prøvde jeg å stille tidssonen til noe annet og tilbake, og vips så virket alt normalt. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Det stemmer, problemet er tidsinstillingene på telefonen. Dvs at du enten er stilt på feil tidssone, eller at sommertid ikke er aktivert på sommeren. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Men hvorfor er da klokkeslettet på telefonen riktig? Da burde jo også den vist feil. Lenke til kommentar
havardsa Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Virker som om smsen blir registrert uten en time ekstra sommertid, men at klokka på mobilen vises med sommertid. Kan være en bug på telefonen. Du kan jo forsøke å oppdatere firmware med mindre det hjelper å tukle litt med tidssone og sommertid. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Fordi du kan stille klokka på telefonen riktig uavhengig om du har aktivert sommertid eller ikke. Derfor, enden på visa er at du må skru på sommertid,samt riktig tidssone. deretter stille klokka riktig. Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Er ikke noe sommertid-funksjon på denne telefonen. Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Er ikke noe sommertid-funksjon på denne telefonen. Da har du feil tidssone. Norge sommertid er GMT +2. SMS tidsstemples etter GMT / UTC. Har du feil tidssone på telefonen gir det deg feil tid på sms. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Norge har GMT +1, Er sentral europa som har +2 Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Nope, sommertid i Norge er GMT+2, vintertid er GMT+1. Grunnen til dette er at GMT ikke har sommer/vintertid. Du kan jo enkelt sjekke google for hva klokken er i GMT og sammenligne med din egen Lenke til kommentar
dagmann Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Norge har GMT +1, Er sentral europa som har +2 Norge er i samme tidssone som sentraleuropa. se http://no.wikipedia.org/wiki/Sentraleuropeisk_tid Sentraleuropeeisk sommertid, som vi er i nå er +2. se http://no.wikipedia.org/wiki/Sentraleuropeisk_sommertid. Men dette blir OT om ikke det er problemet til trådstarter. Hvilken tidssone står mobilen på? Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Litt avhengig av nettverk og telefontype (tror jeg), kan tidspunktet for mottak av melding være det tidspunktet AVSENDERS mobiltelefon hadde i det meldingen ble sendt. Har f.eks opplevd på noen telefoner at klokkeslettet for mottak av meldinger var 5 minutter ETTER det klokkeslettet mobilen min viste. (altså melding mottatt kl 14:45 f.eks, mens telefonen kun viser 14:40) Det kan altså være AVSENDER som ikke har stilt klokka si Eventuelt, som trådstarter sier, så har ikke hans telefon støtte for tidssoner, og det kan kanskje lage krøll hvis avsender har det, og dette derfor gir feil klokkeslett? Synspunkter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå