Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er så møkka lei scripkiddies og virusspredere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I alle de årene jeg har brukt PC, har jeg aldri noensinne hatt/fått virus/spyware.

 

I alle de årene jeg har brukt Mac, har jeg, nesten uten unntak, aldri sett noe til epost-spam.

 

Hva er egentlig problemet? :)

 

Har selv bestandig brukt PC og har heller aldri hatt andre virus enn de jeg har tatt med hjem for å titte nærmere på.

 

Problemet mitt oppstår når venner og familie roter til ting og alltid ringer meg for å få ryddet opp.

 

E-post spam får man når man legger igjen e-postadressen sin på tvilsomme sider, så dette har absolutt ingenting med Mac eller ikke å gjøre. Dersom du ikke vet det og samtidig inbiller deg at løsningen er en Mac tar du fullstendig feil! ;-)

 

Edit: Blir som å si at jeg har aldri punktert med en Volvo, men mange ganger med en Toyota, og da er Toyota en bedre bil? ;-)

 

Edit2: Ok.... Toyota er kanskje en bedre bil også, men ikke fordi den punkterer mindre! ;-)

Endret av trn100
  • Liker 1
Lenke til kommentar
E-post spam får man når man legger igjen e-postadressen sin på tvilsomme sider, så dette har absolutt ingenting med Mac eller ikke å gjøre. Dersom du ikke vet det og samtidig inbiller deg at løsningen er en Mac tar du fullstendig feil! ;-)

Min e-post oppgir jeg offentlig uten problemer, og uten sensur (se profilen min her på diskusjon.no f.eks.). Dette har aldri ført til noe nevneverdige problemer. Hvorfor? OS X's Mail. Ja - jeg får spam. Nei - jeg merker ikke noe til de. Og så lenge jeg bruker Mail, som kun finnes til OS X, blir det en naturlig del av betegnelsen 'Mac'.

 

Selvsagt - det finnes sikkert mange andre geniale løsninger til å kurere spam - men som sagt; jeg har ikke rørt en knapp, og har aldri blitt plaget av spam.

Lenke til kommentar
Hva du bruker (MAC/PC forkjellig emailsystemer) stopper ikke spam-mail. De sendes uavhengig av det systemet du har.

Veldig bra observert, men dette er da vitterlig ganske irrelevant? OP er irritert over at han plages med bla.a. spam. Om jeg mottar den, eller ikke, blir jo ganske irrelevant, så lenge jeg ikke blir plaget av det?

Lenke til kommentar
Hva du bruker (MAC/PC forkjellig emailsystemer) stopper ikke spam-mail. De sendes uavhengig av det systemet du har.

Veldig bra observert, men dette er da vitterlig ganske irrelevant? OP er irritert over at han plages med bla.a. spam. Om jeg mottar den, eller ikke, blir jo ganske irrelevant, så lenge jeg ikke blir plaget av det?

 

Jeg er plaget av spam som ANDRE mottar, og i den forbindelse er både MAC og PC brukere like mye plaget. Det største problemet ligger hos brukeren og ikke i maskinvaren, i fall du ikke var klar over det! ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...