Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp ftp-server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke lyst å sette opp noe så avangserte greier, enklest mulig. Kan ikke OpenBSD og Linux

 

Tar deg sannsynlivis ikke mer enn en kveld, 6t lesing 20 min konfigurering. Vil du bruk litt mindre tid bruker du den ftp daemonen som er med i openbsd. Det er verken veldig avansert eller vanskelig.

 

"enklest" mulig:

win2k evt winxp + BulletProof FTP Server 2.21

Lenke til kommentar
"enklest" mulig:

win2k evt winxp + BulletProof FTP Server 2.21

Mener du virkelig at han skal kjøre Windows 2k eller XP på en Penitum 75 m/32mb ram. Neppe! :lol:

 

Anbefaler heller at du setter opp en enkel Linux distro m/proftpd.

F.eks ClarkConnect. Enkel å sette opp og det meste av konfigurering gjøres via nettleser! :)

 

uff...

 

hvis du leser posten hans en gang til så oppdager du at han utelukker linux/bsd, altså; bsd/linux er ikke ett alternativ. spørsmålet er i virkeligheten med visse modifikasjoner;

 

hvilken windows bør jeg bruke til ftp server? (dette ligger implisitt i hans svar.)

 

se bort fra hardware for ett øyeblikk; prøv w95 eller for den saks skyld 98, 98SE, ME som serverOS og boksen ramler sammen etter ikke alt for lang tid, altså; for server applikasjoner er det bare winxp/2k som "duger", derav anbefalingen; winxp/2k. Siden hardwaren ikke står i stil til softwaren har du altså "avdekket" ett paradoks! -> hvor den endelige konklusjonen blir at han bare kan glemme å sette opp en ftp server.

 

så var det "" og ironi da.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...