Trymte Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Heisann, jeg har lest en del rundt, og jeg finner mange programmer og slikt, men jeg sliter litt med å separere øvelsene fra hver andre, så jeg hadde satt stor pris på om noen enkelt og gæli kunne oversatt disse øvelsene til norsk? Bør ikke ta lange tiden om du vet det. Squat Inverted Rows Reverse Crunch Overhead Press Deadlift Og hva er forskjelden på pullups og chinups, er det hvilken vei du har grepet? Håper på svar, takk! -Trymte. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Squat = Knebøy Deadlift = Markløft Pullups har du grepet mot deg og på Chin ups er motsatt av pull ups.. Så du bruker mer Biceps når du tar chin ups enn Pullups. Lenke til kommentar
Trymte Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Takk, men lurer fortsatt på hva Inverted Rows, Overhead Press og Reverse Crunch er. Men når du har grepet mot deg, så trener du vel mest biceps, ikke triceps, så stemmer det du sier der virkelig? Lenke til kommentar
Capa Barsavi Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Søker du på google/ youtube, finner du videoer av alle øvelsene. Vet det ikke var det du spurte om, men mulig det hjelper deg Lenke til kommentar
HValder Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Knebøy Omvendt roing (basically omvendt benkpress, dvs. du henger under stanga og trekker deg opp) Omvendt sit-ups-ting, kan ikkje noko norskt ord for det, søk på det på youtube så ser du kva det går ut på. Skulderpress (ligner på militærpress, men med beina i skulderbredde) Markløft Edit: Pull-ups er grepet fra deg, chins er håndflatene mot deg. Chins går meir på biceps. Endret 4. juni 2009 av HValder Lenke til kommentar
opijo Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Men når du har grepet mot deg, så trener du vel mest biceps, ikke triceps, så stemmer det du sier der virkelig? La meg gjøre det simpelt , når du har knoklene mot deg trener du pull ups. Ja , det jeg sa stemmer.. Du trener ikke triceps på chin ups Chin ups: SquatInverted Rows Reverse Crunch Overhead Press Deadlift Holder du på med stronglift? Endret 4. juni 2009 av opijo Lenke til kommentar
Trymte Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Såå? Squat - Knebøy Inverted Rows - Henge under en stang og heise seg opp? Reverse Crunch - "omlengs sit-ups" (googla det og fant video) Overhead Press - Militærpress med skulder-avstand på bena Deadlift - Markløft Am i right, or mistaken? Lenke til kommentar
opijo Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 You right.. Inverted Rows - Henge under en stang og heise seg opp? Ja, Trykk her for å se bilde Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Du trener ikke triceps på chin ups Dette er ikke helt riktig. Det lange hodet fungerer som stabilisator under øvelsen, og dermed er faktisk triceps inkludert. I tillegg spiller pectoralis minor en mindre rolle, den mindre brystmuskelen er altså også inkludert under chin-ups. For at disse musklene skal involveres kreves det at du utfører chin-ups korrekt. Haken over stangen, og helst helt opp til toppen av brystkassen. Endret 5. juni 2009 av Patrick de Maar Lenke til kommentar
opijo Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Triceps vil jo bli en sånn støttemuskel under chin ups. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå