HildeB Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg vet ikke helt om jeg poster denne på rett sted, men tar sjansen. Jeg har et Nikon D50 med to ekstra linser, en 50mm makro og en 70-300mm telezoom (begge Sigma). Idag da jeg skulle sette på telezoomen, så fikk jeg en feilmelding: FEE Prøvde å se i brukerveiledningen, og der sto det "blenderringen er ikke låst på minste blenderåpning". Det sier meg ingen ting, amatør som jeg er. Makrolinsa og den som følger med kameraet funker fortsatt. Har jeg vært borti noen innstillinger, eller er telezoomen rett og slett død? Veldig takknemlig for hjelp her Lenke til kommentar
haakonts Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Idag da jeg skulle sette på telezoomen, så fikk jeg en feilmelding: FEEPrøvde å se i brukerveiledningen, og der sto det "blenderringen er ikke låst på minste blenderåpning". Det sier meg ingen ting, amatør som jeg er. Det er vel muligens en blenderring på objektivet? Der står det tall som 22, 16, 11, 8, 5.6, og så videre. Vri den så langt du kan mot det største tallet og se om det ikke er en låsemekanisme der. Lås den på plass og prøv om det ikke virker da. Håkon Lenke til kommentar
HildeB Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Det er vel muligens en blenderring på objektivet? Der står det tall som 22, 16, 11, 8, 5.6, og så videre. Vri den så langt du kan mot det største tallet og se om det ikke er en låsemekanisme der. Lås den på plass og prøv om det ikke virker da. Håkon Tusen takk for hjelpa! Nå virker det som bare det. Ble så glad at jeg må ut og ta bilder tvert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå