espen1234567 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 iløpet av denne terminen har eg vert borte fra en del prøver i ett bestemt fag, også tentamen pga sykdom. Læreren min skriver som følger i en melding til meg på its learning: du stilte ikke til heldagsprøve 3.Juni og du har vært vekke på en del andre prøver fra samme faget, og dermed ser eg på prøvefraværene dine som lite troverdig. ny prøve blir den og den dato osv.. men altså, kan dette få store konsekvenser for meg? for eg har bare vært syk og eg har sagt ifra til kontaktlærer hver gang om at eg er syk. veldig rotete skrevet pga eg er litt rastløs og redd nå..men håper dere forstår.. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Når du er syk så ofte, bør du får tak i legemelding. Hvis ikke kan det ganske enkelt sett på som skulk. Går du ungdom- eller videregående skole? Er du over 18 på VGS kan du skrive egen sykemelding (lengre fravær trenger du legemelding), men uansett, hvis du er så uheldig at du er syk utrolig mye i et fag, hadde nok jeg også begynt å lurt. Få deg en legemelding neste gang, så går det nok bra. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hva med og gå på skolen selv om du er syk? Jeg går på skolen uansett fordi jeg vil ha en utdanning, har kanskje 1-2 fraværs dager. Men det er gyldig fravær, sesjon og legetime. Lenke til kommentar
espen1234567 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) har vell 5 dager fravær eller noe sånt..og 3 av de var på prøver i de fage, så eg skjønner at læreren kan bli "mistenksom" på meg..men kan hun gjøre noe med det? eg har jo sagt ifra og eg forteller jo sannheten..skal huske legeerklæring nestegang! Endret 4. juni 2009 av espen1234567 Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Kan være lurt å be om å få ta prøven i etterkant om man er syk på prøvedagen. Har selv vært syk eller borte på en del prøver - har aldri vært noe problem å få ta den dagen etter/et par dager i etterkant. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Ta bare den nye prøven og beklag at du har vært borte. Det ordner seg for snille gutter. Lenke til kommentar
Jeunesse Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Det er vel forståelig at læreren blir mistenkelig når du er borte fra 3 prøver! Jeg vet ikke hvor mange prøver dere faktisk har i det aktuelle faget, men det er ganske mye i løp av et termin! Og om dette så var fravær pga. sykdom, så burde du vel forstått at det er fare for at læreren har lite grunnlag for karakterer, så du burde prøve ditt ytterste for å møte på prøvene når du har vært bort 1-2 prøver før... Selvfølgelig er det mulig at man er uheldig å blir syk noen dager, men læreren har vel sett at elever skulker prøver tidligere, så man kan forstå deres mistenksomhet Det eneste du kan gjøre er nok å ta igjen prøven. Dette burde du se på som en mulighet til å vise din kunnskap... Endret 4. juni 2009 av Jeunesse Lenke til kommentar
espen1234567 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Ja det er litt masse..men eg har tatt oppigjen alle prøvene og den siste fikk det beskjed om eg skulle ta omigjen nesteuke, så grunnlag har eg;) men kan læreren prestere å sette meg ned i orden vist hun ikke tror på meg? Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hva med og gå på skolen selv om du er syk? Jeg går på skolen uansett fordi jeg vil ha en utdanning, har kanskje 1-2 fraværs dager. Men det er gyldig fravær, sesjon og legetime. Det er lurt, da smitter du de andre sånn at de og får lov å bli syk, egoistisk å holde det for deg selv... Er du syk, holder du deg hjemme. Det kan vel ikke være så vanskelig å ta prøvene en annen dag? Det blir jo en ulempe for deg, når en prøve blir satt opp er den ofte pensumet til prøven det dere har hatt siste tiden på skolen, litt synd å få samme prøven lenge etter når du har glemt alt sammen! Lenke til kommentar
Jeunesse Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Ja det er litt masse..men eg har tatt oppigjen alle prøvene og den siste fikk det beskjed om eg skulle ta omigjen nesteuke, så grunnlag har eg;) men kan læreren prestere å sette meg ned i orden vist hun ikke tror på meg? Hvis du har tatt opp prøvene synes jeg ikke det er så problematisk med fraværet, men du forstår vel hvorfor de er mistenksomme... Men fikk du samme prøve som de andre, eller en egen prøve? De kan nok ikke sette deg ned pga. dette, spesielt siden du faktisk har tatt igjen prøvene Det er lurt, da smitter du de andre sånn at de og får lov å bli syk, egoistisk å holde det for deg selv... Er du syk, holder du deg hjemme. Det kan vel ikke være så vanskelig å ta prøvene en annen dag? Det blir jo en ulempe for deg, når en prøve blir satt opp er den ofte pensumet til prøven det dere har hatt siste tiden på skolen, litt synd å få samme prøven lenge etter når du har glemt alt sammen! Det kommer vel ann på hvordan syk du er... Og man kan faktisk dra til en time, altså den du har prøve i, om det er en viktig prøve... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå