Gå til innhold

Hva bør jeg spise?

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 20år som skal flytte på hybel til neste år. Jeg er 170cm høy og veier 70kg. Jeg lurer på: hva er rett kosthold for meg? Hvor mye av diverse vitaminer osv. trenger jeg hver dag, og hvilken mat har riktig innhold med det?

Håper dere vil hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedmaten min det siste året har vært:

Fisk, ris og brokkoli

eller

Renskåret svinekjøtt med en frysewok pose

Ellers spiser jeg pannekaker og annet jeg får lyst på. I tillegg spiser jeg masse kiwi, paprika, epler, bananer og diverse andre sunne ting. Det har fungert veldig bra, føler meg aldri slapp uten grunn eller liknende.

Jeg er slank og veier 85kg og er 183cm høy. Du må variere mengde etter hvor mye du trener. Jeg spiser f.eks 15pannekaker når jeg trener mye, men lite mat når jeg ikke trener noe særlig. Du kan også vurdere å gå over til knekkebrød hvis du ikke har gjort det allerede. Det er mye mer næring i 4 knekkebrød enn det er i 4 brødskiver med kneip.

Lykke til på hybel ^^

Lenke til kommentar
Hovedmaten min det siste året har vært:

Fisk, ris og brokkoli

eller

Renskåret svinekjøtt med en frysewok pose

Ellers spiser jeg pannekaker og annet jeg får lyst på. I tillegg spiser jeg masse kiwi, paprika, epler, bananer og diverse andre sunne ting. Det har fungert veldig bra, føler meg aldri slapp uten grunn eller liknende.

Jeg er slank og veier 85kg og er 183cm høy. Du må variere mengde etter hvor mye du trener. Jeg spiser f.eks 15pannekaker når jeg trener mye, men lite mat når jeg ikke trener noe særlig. Du kan også vurdere å gå over til knekkebrød hvis du ikke har gjort det allerede. Det er mye mer næring i 4 knekkebrød enn det er i 4 brødskiver med kneip.

Lykke til på hybel ^^

Takk!

Men jeg trenger mer info om hvor mye kroppen trenger av diverse vitaminer osv og! Jeg trener 1 time hver dag

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...