Syver Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Ethernet adapter Local Area Connection: Connection-specific DNS Suffix . : IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.24.xx.xx Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.xxx.xxx.xxx Default Gateway . . . . . . . . . : 10.24.xx.xxx Har åpnet noen porter i ruteren, fulgte denne guiden (se nedenfor) : http://home.no.net/odinx/ngt/netopia/ftp.htm Men hvilken av de ovenfor er min interne ip adresse? Har også registert meg hos http://www.no-ip.com og fått meg en link som ser sånn ut, xx.no-ip.com. Har også opprettet en server ved hjelp av bulletproof ftp server, men når jeg prøver å logge meg inn ved hjelp av ws_ftppro får jeg bare connection failed. Hva skal jeg evt skrive inn nedenfor? Eller gjør jeg alt galt fra førte stund. Show/Change NAT Server List +-Private Address--Public Address----Port------------+ +----------------------------------------------------+ Se| 10.xx.xx.xxx 0.0.0.0 ftp | | 10.xx.xx.xxx 0.0.0.0 5000 - 5100 Håper noen kan hjelpe meg videre. ( har ikke fast ip og har lastet ned No-IP DUC v2.1.3). Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 hvis du bruker wsftp. så er det under flik nr to, der du velger host, en avhukingsboks for passive/active (husker ikke hvem av de, bruker ikke ws) der skal det ikke være kryss.. dette hjalp for meg. dessuten så ser det slik ut hos meg Da den interne ip'n min er 192.168.0.122 btw: du setter nok inn den øverste av de du nevner. dette er din interne ip når du står bak routeren Lenke til kommentar
Syver Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg bruker bulletproof for å lage serveren og ws_ftp for å teste om den fungerer, men det funger ikke nei, trist men sant. Er det IP address som man får under ipconfig som er den interne ip adressen eller er det den nederste, jeg har brukt den nederste når jeg åpnet porter ihvertfall. Lenke til kommentar
hasoere Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg bruker bulletproof for å lage serveren og ws_ftp for å teste om den fungerer, men det funger ikke nei, trist men sant. Er det IP address som man får under ipconfig som er den interne ip adressen eller er det den nederste, jeg har brukt den nederste når jeg åpnet porter ihvertfall. Har du husker å åpne riktige porter i routeren? Du må åpne to porter i tillegg til passive range. Dersom serveren kjører på port 21 må du åpne port 20 i tillegg. Dersom serveren kjører på port 12345 må du åpne 12344 i tillegg, altså en port under. I tillegg må du sette en passiv port-range i serverprogrammet, denne bør være rimelig høy, feks 50000 til 51000, denne rangen må da også åpnes i routeren. Mvh Håvard Sørensen Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 jeg bruker den øverste her som den jeg skriver inn, som jeg skrev over. og som den ip'n jeg forwarder porter til. Lenke til kommentar
Syver Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Det var den øverste jeg også hadde brukt,logget meg inn og åpnet port 20 og 21 i ftp, og Passive Port Range, som jeg valgte til port 5000-5100 , dette var det som stod i guiden jeg fulgte. I FTP server setup, skal man da velge "listen on port number 21," evt skal man da velge noe annet i ws_ftp pro. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hvilken port du bruker er opp til deg. Bruker du en annen port enn 21 (til serveren) så må du spesifisere det i ftp-klienten du bruker. Virker ftp-severen lokalt ? F.eks. hvis ftp-serveren er på den pc'n du nå bruker så skal du komme inn ved å trykke her : ftp://127.0.0.1 Kommer du inn nå, så er det i routern feilen ligger Kommer du ikke inn så er det i oppsettet på pc'n ftp-serveren. Hvis du bruker XP, har du disablet den innebygde firewallen ? Lenke til kommentar
Syver Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 prøvde den 127.0.0.1, da kom jeg inn på egen server. Noe jeg lurer på, når jeg logger på routeren bruker jeg telnet xx.xx.xx.xx, men har bruker jeg default gateway, når jeg prøver telnet "IP address" kommer det opp følgende: Connecting To 10.24.58.202...Could not open connection to the host, on port 23. No connection could be made because the target machine actively refused it. Bruker zonealarm som brannmur. Any idea? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 prøvde den 127.0.0.1, da kom jeg inn på egen server. Noe jeg lurer på, når jeg logger på routeren bruker jeg telnet xx.xx.xx.xx, men har bruker jeg default gateway, når jeg prøver telnet "IP address" kommer det opp følgende: Connecting To 10.24.58.202...Could not open connection to the host, on port 23. No connection could be made because the target machine actively refused it. Bruker zonealarm som brannmur. Any idea? At port 23 er steng er jo greit. Har vel ikke bruk for å koble til den utenfra ? Disable Zone Alarm og prøv igjen... Det er vel brannmur i Netopia-routern så du trenger ikke flere.. Lenke til kommentar
Syver Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Kom dessverre ikke noe lenger med å disable brannmuren. gir vel snart opp... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Kom dessverre ikke noe lenger med å disable brannmuren.gir vel snart opp... Ok, etter hva jeg kan se har du ikke åpnet port 21, bare forwardet den. For å åpne den logger du deg inn på Netopia'n og velger : Quick Menus IP Filter Sets Display/Change Filter Set NGT (eller.no - Det som kommer opp som førstevalg) Add Input Filter to Filter Set ..osv... Resten kan du lese om i guiden i signaturen... Eller har du gjordt dette også ? Lenke til kommentar
Syver Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Det har jeg ikke gjort, men når jeg går inn på IP Filter Sets kommer bare: Filter Add Filter Set... Det betyr vel at jeg ikke har noen filter da kanskje? Men jeg vet ikke om det noen forskjell på om jeg logger med på telnet med IP Address eller Default gateway, det er ihvertfall bare den siste jeg klarer å logge meg inn på. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Ok, da er brannmuren allerede deaktivert. Hva slags abonnement har du ? Siden du får slik IP-adresse inn på maskin-nivå.. Trodde det bare var folk med fast IP som fikk det. De fleste har jo 10.0.0.0 adresser lokalt bak NAT Når du skal koble til med Telnet så skal du bruke default gateway ja Skjønner ikke hvorfor ftp'n ikke virker utenfra og inn. Det må være noe galt med forwardinga i NAT. :-? Lenke til kommentar
Syver Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Jeg har Delta hastighet (2048/640) med Universitetet i Bergen sin avtale. Om du kunne ha sett på det, så kan jo jeg sende deg de forskjellige skjermbildene og se evt. om du ser hva som kan være galt. Lenke til kommentar
datastudent Skrevet 11. mai 2003 Del Skrevet 11. mai 2003 Syver skrev : Jeg har Delta hastighet (2048/640) med Universitetet i Bergen sin avtale. Det har jeg også, og portene er låst via Uib sitt nett...Har noen heftige brannmurer der borte... regner med at du kobler opp via vpn (hjemmekontor.broadpark.no). Har kontaktet It-ansvarlig ved uib og han sier følgende: Ftp, kun med autentiserte brukere, ikke anon tjenester. Du vil stå juridisk ansvarlig for all trafikk til og fra "din" 129.177.x.y addresse. All software må være lovlig, dvs, et filswappe sted for kommers programvare er ikke på sin plass. Men hvis noen har klart å kjøre ftp/web server med ngt/uib avtalen, vil jeg gjerne høre fra dere!! :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå