Brysom Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hei, Har nylig importert en Peugeot 807 2007 modell. Har dukket opp et lite problem, og det er at brukerhåndboka kun er på fransk. Noen som har noe godt tips om hvor jeg kan få tak i en engelsk versjon? Mvh Lenke til kommentar
Patz Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Går ut fra at dette er å få tak i som "reservedel" på dele-avdelingen hos en Peugeot-forhandler. Lenke til kommentar
holmaldo Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 hei, jeg har også en 807 2007modell, mener brukerhåndboken er på norsk. sliter du, kan jeg kopiere min og sende. har du HDI 2,0 med 120hester som oppførrer seg slik som jeg beskriver nedenfor? "Gjelder Peugeot 807 2,0 HDI 2007 modell kjørt 76.000. Jeg er vant til så vel TDI motorer som HDI gjennom flere år og har også prøvekjørt en tilsvarende før jeg kjøpte den brukt. Problemet som går ut over kjørekomforten og kjøregleden, er nøling fra motoren. Bykjøring blir stiv og lite smidig. Gir jeg lett pedal fra lavere turtall, så skjer det ingen ting før etter 1 - 2 sekunder, deretter vibrerer motoren mens den drar motvillig til drøyt 2000 før den da sparker fra. Den kan også nøle på vei ned i turtall igjen og henge et sekund eller 2 der oppe mens jeg har sluppet gassen og lagt inn høyere gear og venter på at den skal synke ned i turtall. Det blir kengurukjøring av slikt. Den nøler også ved akselerasjon fra middels turtall f eks 2300, så jeg må beregne 1-2 sekunders lenger forbikjøringstid enn det jeg hadde ventet. Min lille 90 hesters 1,9 TDI fra den gamle Peugeot 806 reagerte da spontant med det som den hadde av krefter når jeg ga pedal. Jeg har reklamert til BOSteen lokalt men der var de fornøyd med at den trakk, og hadde lite forståelse for nølingen siden den ikke ga feilmeldinger iflg dem. Er dette noe jeg "må regne med" innenfor toleransene eller låter det reklamasjonsberettiget?" holmaldo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå