Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

hvor mange lover brøt hitler?


uskyldig212

Anbefalte innlegg

sitter her og leser litt om andre-verdens krig . og hitler spilte tydlig vis en stor rolle i den.

så ser eg på alt han gjorde ( grusomme ting forresten) men hvor mange lover brøt han egentlig ?

med mord og tortur og kidnaping og maskrer og systematisk utrydelse osv .

 

vet ikke helt om det er riktig kategori men siden det er om lover og " juss" så prøver eg her :)

 

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... Han ble jo arrestert for et feilslått kupp (Beerhall Putsch), ellers foregikk jo de fleste overtredelsene hans etter at han ble diktator -- og da brøt han ikke tysk lov, da han representerte tysk lov.

 

Når det gjelder hvilke internasjonale konvensjoner han brøt var det jo Landkrigsreglementet, Sjøkrigsreglementet, og Geneve-konvensjonene som jeg kommer på på stående fot. Han brøt også fredsavtalen etter 1. verdenskrig.

 

Dette hadde du nok fått bedre svar på hvis det ble lagt inn i Historieforumet. :)

Lenke til kommentar
strengt tatt var det ikke han som drev med totur, det var hans toppmenn som dr. mengele :ermm:

 

Den som beordrer at noe skal skje, er den mer eller mindre skyldig enn den som faktisk gjør det?

Hvis er offiser beordrer noe som strider imot krigensfolkerett eller Genevekonvesjonen skal den side- eller underordnete nekte, og gå til denne offiser sin direkte overordnete, hvis ikke kan begge stilles for krigsrett.

 

dvs hvis du utfører en ulovlig gitt ordre er du like skyldig som personen som beorderet det

 

Teori er svart/hvitt, krig er i bestefall grå.

Lenke til kommentar
strengt tatt var det ikke han som drev med totur, det var hans toppmenn som dr. mengele :ermm:

 

Den som beordrer at noe skal skje, er den mer eller mindre skyldig enn den som faktisk gjør det?

Hvis er offiser beordrer noe som strider imot krigensfolkerett eller Genevekonvesjonen skal den side- eller underordnete nekte, og gå til denne offiser sin direkte overordnete, hvis ikke kan begge stilles for krigsrett.

 

dvs hvis du utfører en ulovlig gitt ordre er du like skyldig som personen som beorderet det

 

Teori er svart/hvitt, krig er i bestefall grå.

 

Poenget var her at offiseren er like skyldig.

Lenke til kommentar

Hitler gjorde egentlig intet galt da han begikk sine udåder.. Det er historien som har gjort ham til tidenes største skurk. På sin tid var Hitler Tysklands frelser og halvgud, en ufeilbarlig fremtoning som ble sett opp til av mange, selv sine fiender. Å drepe 6 mill jøder ble faktisk vurdert som et nødvendig onde for å fjerne sionistenes makt over Tyskland og vesten, dette ble til en viss grad støttet av alle, fra Vatikanet, USA og t.o.m. Norge.

 

Men når det er sagt så viser jo selvsagt historien at Hitlers verdensbilde ikke var det "korrekte".

Lenke til kommentar
Hitler gjorde egentlig intet galt da han begikk sine udåder.. Det er historien som har gjort ham til tidenes største skurk. På sin tid var Hitler Tysklands frelser og halvgud, en ufeilbarlig fremtoning som ble sett opp til av mange, selv sine fiender. Å drepe 6 mill jøder ble faktisk vurdert som et nødvendig onde for å fjerne sionistenes makt over Tyskland og vesten, dette ble til en viss grad støttet av alle, fra Vatikanet, USA og t.o.m. Norge.

 

Men når det er sagt så viser jo selvsagt historien at Hitlers verdensbilde ikke var det "korrekte".

Kan jeg ikke huske å ha lest eller hørt noe om, har du noen linker hvor jeg kan lese mer om det du skriver?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...