Gå til innhold

Ny side idè - Fotoportfolio

Anbefalte innlegg

Hei!

Postet en side tidligere som var ganske bånn i bøtte. Lett litt rundt på nettet, samlet inspirasjon og satt sammen en ny.

http://79.161.76.65

De andre sidene er enda ikke ferdige, men dere ser jo hvordan det ser ut. Lager resten og legger ut hvis dere ikke får meg til å innse at siden er elendig! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Favicon

2: Copyright er amerikansk lovgivning som du ikke trenger å opplyse om

3: I stedet for "Mail Meg" slenger du opp e-postadressen din som klikkbar lenke

4: "Mine Bilder" og "Min Motivasjon" er for langt. Hvem sin motivasjon/bilder skulle det ellers være?

5: Title

Lenke til kommentar
Forandra på alt utenom titel? Hva tenkte du på da?

Hvordan ser det ut med tanke på symetri? Vet ikke helt hvordan jeg skal fikse det

( jeg vet jeg bruker tables, men kan ikke mer nå :p )

Uff, bruk riktig tegnsetting neste gang, tok en evighet før jeg skjønte hva du mente. Det jeg mener, som du antageligvis ikke har forstått, er at du må endre title. Hva skal jeg med URL-en din? (Som forøvrig leder et helt annet sted.. wht?)

Symmetri? Tja.. hva med å.. lære CSS? htmldog og w3schools

Lenke til kommentar
Uff, bruk riktig tegnsetting neste gang, tok en evighet før jeg skjønte hva du mente. Det jeg mener, som du antageligvis ikke har forstått, er at du må endre title. Hva skal jeg med URL-en din? (Som forøvrig leder et helt annet sted.. wht?)

Symmetri? Tja.. hva med å.. lære CSS? htmldog og w3schools

Har ingen problem må å forstå hva jeg skrev jeg.. Kanskje spess med spørsmålstegn i den ene settningen, men da tenkte jeg på hvordan jeg ville uttalte mpt tonefall.. :p samma.

Siden skal legges ut på madsfarner.com etterhvert. Men nå fører den linken til min nåværende fotoportfolio. Jeg syns det er helt ok å bruke URLen i titelen, sett flere som gjorde det og syns ikke det er noe feil i det.

I tillegg har jeg en versjon som er bedre symetrisk som ligger på laptoppen min. Legger den snart ut.

Lenke til kommentar

Enig med at du bør endre tittelen til noe annet, f.eks. "Mads Farner" eller "Mads Farner's hjemmeside".

Hvis en har kommet inn på nettsiden din vet en URL-en, så det er ikke nødvendig å ha den i tittelen. Ellers syns jeg at det så veldig bra ut.

:)

Lenke til kommentar
Siden skal legges ut på madsfarner.com etterhvert. Men nå fører den linken til min nåværende fotoportfolio. Jeg syns det er helt ok å bruke URLen i titelen, sett flere som gjorde det og syns ikke det er noe feil i det.
Tullete
Enig med at du bør endre tittelen til noe annet, f.eks. "Mads Farner" eller "Mads Farner's hjemmeside".

Hvis en har kommet inn på nettsiden din vet en URL-en, så det er ikke nødvendig å ha den i tittelen. Ellers syns jeg at det så veldig bra ut.

Og nesten like tullete. Kris har rett i at en vet/ikke trenger å vite URL på en side. Men Hva tror du jeg forbinder med "Mads Farner"? Ikke en dritt. Derfor skal du endre title til noe som "Fotografi av Mads Farner". Noe som er irriterende ved diskusjon.no er at title når man er på en forumkategori er "Forum -> Et eller annet - Diskusjon.no". Det eneste jeg ser på taben/fanen er "Forum -> W..." og det kan jo være så mangt. Derfor er det viktig med god title, og bra favicon. I tillegg legger crawlerne til bla.a. Google stor vekt på title, det med at metatags er uhorvelig vikte er en myte i forhold til viktigheten av title.
Lenke til kommentar

Egentlig godt poeng. Skal bytte det til "Fotoportfolio av Mads Farner | Forside" osv? Eller bare "Foto av Mads Farner"? Noen gode forsalg?

Hva syns du om favicon. Vet ikke om noe spesielt å bruke, men tenker den macher fargene fra siden, og ser unik ut.

Også. Hva burde jeg gjøre for at den kommer opp på søk? titel, keywords og h1/h2 osv??

Lenke til kommentar

Hovedside

Gradienten på toppen er veldig kort/brå, burde forlenge den. (har du skygge under gradienten? i så fall gjør den tydligere).

Bilder

Liker oppsettet!

Svart border rundt bildene passer ikke med resten av sida. Borderen burde være like tykk på alle sider, etter min mening.

Endret av Insense
Lenke til kommentar
Og nesten like tullete. Kris har rett i at en vet/ikke trenger å vite URL på en side. Men Hva tror du jeg forbinder med "Mads Farner"? Ikke en dritt. Derfor skal du endre title til noe som "Fotografi av Mads Farner".

Jeg mente selvfølgelig ikke at alle sidene skulle ha "Mads Farner" i title, bare hovedsiden. De andre skal selvfølgelig ha andre titler som viser hvilken side du er på.

Lenke til kommentar
Hovedside

Gradienten på toppen er veldig kort/brå, burde forlenge den. (har du skygge under gradienten? i så fall gjør den tydligere).

Jeg syns det passer med gradienten så kort. Jeg vet ikke helt hvordan det blir hvis jeg drar den lengre ned?

Bilder

Liker oppsettet!

Svart border rundt bildene passer ikke med resten av sida. Borderen burde være like tykk på alle sider, etter min mening.

Tenker å fjerne litt av borderen, gjøre den om til lysegrå fargen som er på teksten nederst på siden. For det som er litt kjiipt er at bilde siden er den eneste hvor man må scrolle. Det gjør at hele siden forskyves..

--

Og siden det er litt dårlig plass på Bilde siden (oppløsning 1280x800) vurdere jeg fjerne tittelen for hvert tema og heller lage et role-over bilde så når du beveger musepekern over viser den tittelen på temaet? hva tror dere om det?

Endret av Atomprompen
Lenke til kommentar

Ok... Lagt ut en ny side til Bildene. Samme konsept osv, men litt mindre plass, så jeg som sitter på 12 tommer ikke trenger scrolle. Ser enda bedre ut tror jeg. Men på de forskjellige ikonene for galleriene har jeg satt opp en rekke forkjellige rollover bilder. Hvilken tenker dere er best? FUnker det å ha tema-navnet på denne måten?

Endret av Atomprompen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...