Gå til innhold

Har jeg fått en defekt strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Hvis jeg starter maskinen med kun ATX 24 pin tilkoblet, 'starter' maskinen, dvs viftene går over en lengre tid. Om jeg kobler til ATX12V 8-pins kontakten starter den for et brøkdels sekund og så slår den seg av. Er det noen andre alternativer enn at den er defekt? Corsair 400CX kjøpt hos Amentio med tegn til å ha vært åpnet tidligere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forsåvidt andre alternativer. Har selv vært ute for at PSU og hovedkort (som begge ellers fungerte upåklagelig) ikke ville fungere sammen.

Men noen forklaring på fenomenet har jeg ikke.

Er vant med at PSU er forseglet med en klistrelapp som sier "Warranty void if removed". Denne bør jo være intakt.

Lenke til kommentar

Synes det er rart om det skal være en slags psu-hk karma. Klistrelappen er ikke fjernet, men esken ser åpnet ut (dårlig formulering av meg i forrige innlegg). Tyder på at PSU'en har vært levert tilbake før. Kanskje fordi den ikke virket... Uansett er litt av poenget at den virker med dette hovedkortet, så jeg tror jeg leverer tilbake.

Lenke til kommentar

Leggger til spørsmål under denne tråden, his det er greit: :thumbup:

Leste akkurat stickyen på hovedsiden, betyr det at strømforsyninga ikke vil fungere hvis den ikke er tilkoblet hovedkortet?

Har en coolermaster 850 W modulær PSU, som lyser rødt nå, og den vil ikke starte opp.....er den defekt?

Er ikke tilkoblet noe som helst) untatt en noctua 120mm vifte jeg ville teste.... for å sjekke hvilken vei som suger inn eller blåser ut luft!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...