iverha2 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Da skjønte jeg det helt. Men da var vel disse bildene dine feil, creaT? Lenke til kommentar
opijo Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Bruker Stronglifts-programmet, og der står det pull-ups og chin-ups. Chin-ups er det da knokene vender mot deg, av det jeg har forstått her? http://stronglifts.com/how-to-do-pull-ups-...oper-technique/ Men da var vel disse bildene dine feil, creaT? Jepp Endret 17. juni 2009 av opijo Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Ok, faen så forvirrende denne tråden gjorde sakene Lenke til kommentar
creaT Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Men da var vel disse bildene dine feil, creaT? jepp, det er de. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Treningslogg Tors Uke 3: Knebøy: 40KG Benkpress: 36kg Komentar: Det ble ganske liten økt idag, ekstrem liten. Jeg glemte det arket som det stod alle øvelsene jeg skulle gjøre, egentlig skulle jeg ta 36kg på knebøy men jeg tok 40.. Gikk ganske fint Skal sette opp et Biceps,Triceps,Forearm program til søndag som jeg skal gjøre en gang i uken. Jeg har et spørsmål: Når jeg tar knebøy pleier jeg å ha strak rygg også gå ned i sittestilling og opp igjen. Men når jeg tar knebøy mange ganger pleier jeg å få ubehagelig følelse i nedre rygg. Det er ikke vondt men ganske ubehagelig. Er det vanlig? Endret 18. juni 2009 av opijo Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Treningslogg Tors Uke 3:Knebøy: 40KG Benkpress: 36kg Komentar: Det ble ganske liten økt idag, ekstrem liten. Jeg glemte det arket som det stod alle øvelsene jeg skulle gjøre, egentlig skulle jeg ta 36kg på knebøy men jeg tok 40.. Gikk ganske fint Skal sette opp et Biceps,Triceps,Forearm program til søndag som jeg skal gjøre en gang i uken. Les Common Mistakes på Stronglifts. Du skal ikke legge til øvelser. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Les Common Mistakes på Stronglifts. Du skal ikke legge til øvelser. Jeg har tenkt å utføre disse øvlesne på en dag jeg ikke trener stronglift. Uansett er det ikke harde/vanskelige øvelser, lett vekt - body building style (8-12 reps) Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Les Common Mistakes på Stronglifts. Du skal ikke legge til øvelser. Jeg har tenkt å utføre disse øvlesne på en dag jeg ikke trener stronglift. Uansett er det ikke harde/vanskelige øvelser, lett vekt - body building style (8-12 reps) Det er usaklig, det vel? Du skal ikke legge til noen øvelser utenom stronglifts. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Gidd og tren Biceps og Triceps utenom stronglifts. Når du begynner og komme opp i 1.5x kroppsvekt i knebøy vil armene dine være store! Det kan jeg love deg Og uansett du trener jo allerede biceps og triceps, samt overarmene og underarmene. Hvorfor ikke la kroppen restituere på den dagen istede? Husker ikke hvem som sa det men jeg leste intervju av en strongman i verdensklasse som kom med utsagnet "Biceps trening er for pinngler." Eller noe sånt, fikk bare en assosijasjon. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Skal sette opp et Biceps,Triceps,Forearm program til søndag som jeg skal gjøre en gang i uken. Ganske sikker på at mange her på forumet, meg innkludert, har sagt opptil fleire gonger at du ikkje skal endre opplegget. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Ok , da endrer jeg ikke programmet. Men men, Jeg får ganske ubehagelig følesle i nedre rygg når jeg tar knebøy. Hva kan det skyldes av?. Når du begynner og komme opp i 1.5x kroppsvekt i knebøy vil armene dine være store! Det kan jeg love deg Får du større biceps av knebøy? jeg vet at knebøy stresser kroppen (det har jeg merket) men tror ikke akkuratt at knebøy kan erstatte iso øvelser for biceps Endret 18. juni 2009 av opijo Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Er nok ett godt valg å ikke forandre på programmet. Det er nok at ryggen ikke har blitt trenet i den graden som den blir nå som gjør det. Men hvis det er teknikken som gjør det gjør du lurt i å få noen til å vurdere den for deg. Noen som jobber på treningsenteret f.eks. Stronglifts har mer enn bare knebøy. Pullup/chinups, benkpress, skulderpress og grepet hjelper til å styrke alle armene etter som tiden går. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 (endret) Ja , Overhead pres.. Haha, alle ser så dumt på meg når jeg tar overhead press.. Det er INGEN som gjør overhead press nå for tiden. Pullup/chinups, benkpress, skulderpress og grepet hjelper til å styrke alle armene etter som tiden går. alle armene? jeg som trodde vi mennesker bare hadde to armer... men men , grunnen for at jeg ville legge til flere øvelser var fordi jeg føler at treningsøktene er ganske korte. Endret 18. juni 2009 av opijo Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Tenkte alle øvelsene. Og de er korte, men ikke ueffektive. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Brystet mitt er friskt igjen. Skal prøve dips imorgen, tar det litt rolig. Tror også at jeg dropper benkpress og bare kjører dips en tid framover, har hørt at dips og benk er like effektive. (Kan noen svare med på det?) Tror at jeg leste også et sted på 5x5 at hvis du ikke kan kjøre benkpress kan du kjøre dips. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Følg programmet som det er og ikke bytt ut benk med dips, begge er gode øvelser men ingen av de kan erstatter hverandre. Siden du fikk smerten i bryste av og ta dips hvorfor skal du da ta dips i stede for benk? Selvfølgelig får du mer ondt av og ta benk så tar du dips. Men ikke press kroppen vis det gjør ondt, ondt. Forsåvidt holder du på med et stronglift program og da er benk et must. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Logg Mandag Uke 4 stronglift: Knebøy 38kg Overheadpress 28kg Markløft 56kg Komentar: Treningsøkten var ganske fin idag, ingen smerter eller no'e.. Men gud så sliten jeg ble på slutten! Markløft begynner å gå oppover, og innen denne uken skal jeg klarer 60kg.. Markløften var ganske tung idag, og de siste setene kjentes det ut som jeg rev ryggen. (God følelse når jeg var ferdig ) Men ellers en treningsøkt. Lenke til kommentar
opijo Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 btw , jeg har settet nye mål. Innen sommeren skal jeg klarer one hand chin ups og 5 stykk one hand push ups. Akuratt nå klarer jeg 2 one hand pushups og 0 one hand chin ups. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Du skal være bra sterk for og klare en chin med en hånd! Lykke til Jeg ser det nesten umulig og gjøre det, iværtfall at jeg skal greie det. Så, motbevis meg! Lenke til kommentar
opijo Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 bilde på første side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå