FMH Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Hei Jeg er helt på amatørnivå hva gjelder fotografering og fotoutstyr og håpet forumets drevne brukere kanskje kunne hjelpe meg litt med valg av utstyr. Jeg har vært innom et par kjedebutikker på sørlandet, men føler liksom ikke jeg får noe hjelp og at de fleste gjerne vil selge den ene modellen de har stående. Jeg har ca Kr 10.000,- å bruke på nødvendig utstyr, som må inkludere alt jeg trenger; kamerahus, objektiv, veske, minnebrikke® etc... Kameraet skal primært brukes til å fotografere på turer i skog og mark, og må gjerne til en viss grad også fungere i skumring (uten at dette er det viktigste, men er ett klart pluss) men annen familiær fotografering må desverre også foregå med samme kamera. Håper jeg har klart å gi informasjon nok til at de drevne i det minste kan antyde hva som kan være et godt valg for meg. Ha i minne at dette for meg er første gang kompaktkameraet blir lagt igjen hjemme, slik at det trolig kan være en fordel med et kamera som kan fungere godt på standardinstilling når jeg har rotet det til og er et sted uten bruksanvisning Takk for all hjelp! Endret 4. juni 2009 av FMH Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hei og velkommen til forumet Hva som er best blir nok vanskelig og avgjøre,har du prøvd og holde noen kameraer og er det noen du synes passer som "hånd i hanske" Hvor langt er du villig til og gå når det gjelder og mestre speirefleksens mysterier. Kanskje du vil ha et kamera som er best på full auto innstillinger og bra bilder rett fra kameraet. Er du villig til og bytte objektiver "linser" i forhold til påkrevde situasjoner. Ville nok ha lest emne som omhandler "guide for førstegangs kjøpere" først den gir deg et greit innblikk i de forskjellige kamerafabrikantenes kameraer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå