AnaXyd Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Heisann! Jeg har som mange andre kommet opp i norsk muntlig. Jeg fikk temaet "Det norske", som omhandler epoken mellom 1814 og 1870. Dette er hovedsaklig nasjonalromantikken, altså epoken hvor vi roste landet for hvor fint det er. F.eks "Ja vi elsker". Oppgaven jeg fikk har denne teksten: Sett sammen et utvalg tekster som kan knyttes til begrepet "det norske" slik det kommer til uttrykk i litteratur, bildekunst og språk. Presenter "det norske" ut fra tekst/bilde-utvalget ditt. Lag en problemstilling som er knyttet til temaet og som blir førende for forberedelsesarbeidet og selve fremføringen. Jeg har fått problemstillingen: Hvordan kommer fedrelandsfølelsen frem i kulturdebatten? Så, jeg lurer på noen av dere har noen tips til hva jeg bør ta med i presentasjonen? Eventuelt tips og hint til å dra meg i retning mot en god karakter. Det hadde jeg satt kjempestor pris på! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Ingen? Hadde vært kjempebra med litt hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå