Gå til innhold

Den elendige modereringen på musikkforumet


Anbefalte innlegg

jeg har nå gitt opp musikkforumet her på diskusjon.no. enhver debatt som blir laget blir slettet. hvorfor? "bruk eksisterende debatt".

 

eksempel #1: jeg lagde en debatt om emo. jeg fikk beskjed om å bruke "den eksisterende debatten". den handler ikke om emo for fem flate øre. når jeg påpekte dette, fikk jeg beskjed om at "bandene trådstarteren nevnte i førsteposten" var normen for debatten. disse bandene var ikke emo. i det hele tatt.

 

eksempel #2: akkurat det samme, bare at jeg lagde en punkdebatt.

 

poenget mitt er at det er håpløst å lage debatter der. alle blir slettet fordi det finnes en debatt som har vært inne på samme temaet.

 

 

og det hjelper særdeles lite på at supermoderatoren cuneax presterer å slette debatten min om et band, fordi han synes bandet er "ekskrement". og når jeg setter spørsmålstegn ved modereringen, får jeg en lite hyggelig pm som kort sagt sier at jeg er dust og at jeg skal bare holde kjeft og slutte å lage debatter. så lager jeg en debatt for å si hadet til resten av forumet der, da jeg ikke orker mer p.g.a. moderatorer som cuneax - og hva skjer? den blir slettet på tre sekunder. (sannsynligvis av cuneax.) ser ikke bort ifra at denne debatten også blir slettet etter tre sekunder. (også sannsynligvis av cuneax.)

 

 

dersom modereringen skal fortsette å være så fiendtlig på musikkforumet, så takker jeg og bukker, men holder meg til data- og spillforumet. si gjerne ifra når moderatorene på musikkforumet har bestemt seg for å vokse opp, og behandle andre mennesker med respekt. jeg gleder meg.

Endret av indietrash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråden hadde en lite beskrivende emnetittel og et innhold ikke verdig sin egen tråd. Slikt kan man poste i musikkafeen. Et bedre gjennomarbeidet førsteinnlegg og en mer beskrivende emnetittel hadde hjulpet tråden din langt på vei, men sett i lys av din tidligere posthistorikk, var det lite håp. Med andre ord: Det er ikke musikken det er noe galt med, men innholdet i innleggene/trådene som handler om den.

Lenke til kommentar
Tråden hadde en lite beskrivende emnetittel og et innhold ikke verdig sin egen tråd. Slikt kan man poste i musikkafeen. Et bedre gjennomarbeidet førsteinnlegg og en mer beskrivende emnetittel hadde hjulpet tråden din langt på vei, men sett i lys av din tidligere posthistorikk, var det lite håp. Med andre ord: Det er ikke musikken det er noe galt med, men innholdet i innleggene/trådene som handler om den.

da synes jeg det hadde vært mer greit om en moderator hadde skrevet et innlegg om at emnetittelen måtte forbedres. og oppførselen indietrash møtte er ikke oppførselen en moderator bør ha.

Lenke til kommentar

Hvor leser du dette? Poenget er at emnetittelen var lite beskrivende ("Årets beste album" kan handle om hvilket som helst album gitt ut i år og er derfor en ubrukelig tittel). Innholdet i tråden var også veldig lite gjennomarbeidet, noe som tilsier at den burde vært postet på et sted som musikkafeen hvor kravene til innhold er lavere enn de i en egen tråd.

 

Og over til dine mildt sagt hårreisende påstander i post 1:

 

Emotråden din lever da i sitt beste velgående? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=968556

Jeg ser ikke noe problem her. Hvis det allerede eksisterer en tråd om emo, er det naturlig å henvise debatten dit. Jeg kan ikke se at det har skjedd noe skrekkelig i dette tilfellet.

 

Når det gjelder punktråden din: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1081375

Pønx? Hva er det for noe? Hvis jeg hadde bestemt meg for å søke etter tråder om punk, hadde jeg skrevet "punk" og ikke "pønx". Det er ett problem med den tråden, og det andre problemet er at det rett og slett eksisterer en punktråd fra før, som du kan være med og forme i dens innlegg :)

 

og når jeg setter spørsmålstegn ved modereringen, får jeg en lite hyggelig pm som kort sagt sier at jeg er dust og at jeg skal bare holde kjeft og slutte å lage debatter.

Dette er løgn, noe admin kan verifisere ;--)

 

 

 

da synes jeg det hadde vært mer greit om en moderator hadde skrevet et innlegg om at emnetittelen måtte forbedres. og oppførselen indietrash møtte er ikke oppførselen en moderator bør ha.

Erfaringsmessig hjelper det ikke med tilsnakk, jfr utallige hendelser i fortiden. En slik tråd er på grensen til ren spam, og i språkets metaforiske styrke stengte jeg tråden med henvisning til dette. No sunday school, men likevel...

 

Jeg har tittet litt igjennom innleggene dine, og finner ingen emo-tråd, kan du linke den?

 

han skriver jo at den ble slettet.

Det skriver han ikke. Les på nytt.

Lenke til kommentar

en "ubrukelig tittel", kanhende. fungerer bedre å si ifra om dette - istedenfor å bare si at det er ekskrement, for så å stoppe debatten.

 

trådene jeg nevnte *var* stoppet. at emotråden har blitt åpnet er jo supert. punktråden kunne jeg godt ha endret navnet på. og nei, det eksisterer ikke en punktråd. det eksisterer en rocketråd, hvor noen punkeband blir nevnt. jeg ville lage en tråd for punkere. og punkere og rockere er to ganske forskjellige folk. punk handler ikke bare om musikk.

 

din melding var lite hyggelig. og nei, du sa ikke at jeg er dust direkte. du gjorde det meget pent og indirekte, på en måte som sikker redder deg helt fint. dette kalles hersketeknikk. jeg er dog ikke veldig såret av den meldingen.

Endret av indietrash
Lenke til kommentar

den debatten handler om punk og rockmusikk. for det meste sistnevnte. med litt innslag av klassisk punk og litt annen mainstream punk.

 

jeg har ikke noe imot den debatten, men min debatt ble laget for å finne ut om det er noen *punkere* på forumet. ikke om noen hører på de mest kjente punkebanda samt annen rockemusikk.

Lenke til kommentar

Men da trenger du virkelig å lære deg å lage gode tråder. Her er ditt førsteinnlegg:

 

har ikke sett noen pønxetråd her på diskusjon (og jeg *har* søkt, og lett igjennom tre-fire sider), så her er den! post pønketing. snakk om pønketing :)

 

 

ffffffor eksempel den epice Last Lights demoen, http://thatspunk.linustorvaldsfacts.com/#post46 :D

 

Hvorfor, om du ønsker en god lang tråd med masse innlegg, kan du ikke gjøre deg flid med førsteinnlegget? Ikke skrive halvseriøst i emnefeltet, dra på med litt informasjon rundt hva PUNK er fornoe (gjerne hentet fra wikipedia feks), liste opp litt band, dra på med noen youtubefilmer osv?

 

Slik at tråden din SKILLER SEG UT fra den som allerede var der fra før som bare handlet "litt" om punk i følge deg (jeg synes den handler mye om punk).

 

Da tviler jeg på at du får ting stengt eller låst eller redigert.

 

Er du NØYE på emnefelt, NØYE med kvaliteten på trådene så får du også flere poster og større aktivitet. Ser du har opprettet temmelig mange tråder her vs antallet poster du har og hva som er vanlig, så regner med du har et mål om å skape tråder som blir aktive? Da bør du følge disse tipsene her.

Lenke til kommentar
en "ubrukelig tittel", kanhende. fungerer bedre å si ifra om dette - istedenfor å bare si at det er ekskrement, for så å stoppe debatten.

Det har du sikkert rett i, men innholdet forøvrig (som var superdupergrunnen til stengingen) var svakt og jeg henviste deg over PM til musikkafeen. Problemo sólvèd.

 

trådene jeg nevnte *var* stoppet. at emotråden har blitt åpnet er jo supert. punktråden kunne jeg godt ha endret navnet på. og nei, det eksisterer ikke en punktråd. det eksisterer en rocketråd, hvor noen punkeband blir nevnt. jeg ville lage en tråd for punkere. og punkere og rockere er to ganske forskjellige folk. punk handler ikke bare om musikk.

Jeg kan ikke huske at emotråden din har vært stoppet, men det er mulig. Den er i alle fall åpen og hvis den var stengt, har den blitt åpnet igjen etter dialog med deg. Tenk på det.

 

Punktråden er punktråd. Hvis du vil kan du jo lage en ny punktråd med et godt gjennomarbeidet førsteinnlegg, dette har jeg sikkert påpekt før også.

 

din melding var lite hyggelig. og nei, du sa ikke at jeg er dust direkte. du gjorde det meget pent og indirekte, på en måte som sikker redder deg helt fint. dette kalles hersketeknikk. jeg er dog ikke veldig såret av den meldingen.

Jeg kalte deg "dear sir", jo :--)

 

Det kalles humor, min mann. Sist gang jeg leste grunnloven var ikke moderatorer forbudt å ha dette. "Scat" var referanse til dritt, en metafor på dårlig innhold. I tillegg til dobbeltmening av musikalsk schwong.

Lenke til kommentar
@Alastor:

mulig den er litt for intern, men en pønker ville skjønt tegninga. jeg kunne dog greit ha kostet på meg en mer innholdsrik førstepost. men kan ikke gjøre så mye med en stengt debatt vettu.

Da er det vel bare å starte en ny en, med god tittel og enda bedre innhold, samt muligens en PM til moderator med anmodning om å stemme eventuell gammel tråd.

Lenke til kommentar

Jeg syns du bør starte en punktråd med et førsteinnlegg som dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=875592

 

Helst med dobbelt så mange band listet opp :p

 

Skal ikke dette taes på PM, eventuelt som en mail til styret?

Njaa, er jo en generell tilbakemelding om moderering på musikkforumet. Det blir jo snappet opp av admins her, så det er ikke noe problem.

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...