Gå til innhold

Sette inn mer RAM i Acer mini PC - D751h

makila

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte nylig en Acer Aspire One D751h, den nye 11,6 tommeren.

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=106505

I motsetning til de mindre Aspire One modellene, kan jeg skru av et deksel under maskinen og skifte ram brikke.

Litt usikker på hvilken type jeg skal kjøpe. Vet at jeg trenger SO-DIMM brikke, 2gb. Men så har jeg valget mellom 667MHz og 800MHz. Var noe snakk om at maskinen ikke tar 800MHz, mener jeg å huske.

Noen tips til grei rambrikke?

Takker på forhånd :)

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare en liten oppdatering.

Kjøpte meg en Kingston 2gb 800MHz brikke i dag. Fungerer som den skal den, de hadde ikke mer 667MHz igjen. Vet at Acer'n ikke støtter 800MHz, men brikka fungerer.

Nå vet ikke jeg hvordan Kingston er på ram brikker, men da får jeg heller kjøpe noe annet senere ;)

Lenke til kommentar

Heisann... Var det mye "ball" med å oppgradere til 2gb? Har selv PB sin Dot M, og det er egentlig samme maskinen... Er det bare ett stk deksel og vippe ut minnebrikken eller? Har selv bestilt en 3gb brikke fra komplett, som totalt kom på 274.- Kommer vel i posten om ett par dager... Synes maskinen er litt treig med 1gb minne selv, og da sammenligner jeg med den 10.1" versjonen, Dot S, som er lik acers med samme skjermstørrelse... Håper på litt mer futt med dobling av minnet :)

Lenke til kommentar

Hei.

Nå vet jeg ikke om det er samme opplegget med HP'n din, men på min Acer var det 2 skruer å skru ut, vippe av lokket og deretter ta ut RAM brikka. Piece of cake :)

Nå vet jeg ikke om HP støtter 3gb, i Acer'n kunne jeg ha maks 2gb.

Du vil merke en god del forskjell i oppstartstiden, og enkel oppgaver som å åpne programmer. Ellers vil du også kunne ha flere programmer åpne samtidig. Det er mine erfaringer i hvert fall. Kjører Win 7.

Lenke til kommentar

Det hadde nok sneket seg inn en liten skriveleif, det var selvfølgelig en 2gb brikke jeg mente :) Om du hadde giddet, så hadde det vært supert om du tok ett bilde av undersiden av lappisen så ser jeg fort om de er like på undersiden, og at du merker av hvilken "luke" som skal opp :)

Mvh

Lenke til kommentar

Det er akkurat identisk som på min PB Dot M.. :) Det er etter det jeg har hørt også identiske maskiner med samme ytelser.. Skal bli godt å få litt mer "saft" i den når jeg dobler med ram.. Så du merket brukbar forskjell? Takker og bukker :)

Lenke til kommentar

Det var kjapt å få gjort dette gitt :) Ble faktisk så inspirert at jeg tok å satte inn en minnebrikke som har lagt lenge og ventet på å komme inn i storelappisen også :)

Nå gjenstår det jo å se hvor mye raskere den blir, men har fremdeles problemer med å fyre opp windows mediaplayer classic for avspilling av 720p-materiale.. Hmm, skal prøve en annen versjon av WMPC...

Men takk for info :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...