tonnes Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg har for ikke lenge siden fått bestilt alt av forsterkere jeg trenger og kabelsett Kicker ZX1500.1 - mono amplifier - 1500 WRMS i 2 Ohm Kicker ZX850.4 - 4 channel amplifier - RMS 2 Ohm 215 - RMS 4 Ohm 175 Ohm Dette fikk jeg temmelig billig du ^^ Så nå må jeg ha spiller, frontsett og 6 x 9 i hatehylla, ellar hva dere har av formeninger Som spiller har jeg tenkt: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt...;id=&vn=736 pga at den har 3 utganger..ofc.. Ser for meg subber som dunker noe jævlig, og kan følge med på det meste av musikk Høytalere har jeg ikke så mye fromeninger om, alle vet hva som ønskes der. ren og fin lyd, ikke kvass å jævlig, liker hørselen min ^^ Lurer også på om jeg trenger et gele-Batteri eller noe sånt.... Kom med gode formeninger, helst kom med forslag basert på anlegg dere har eller har hørt...og hva syns dere om forsterkerne? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Om du dropper 6x9-tommere (i hvert fall i første omgang) og heller fordeler budsjettet på spiller og fronthøyttalere kommer du nok nærmere ren og fin lyd enn om du skal ha alt med en gang. Er Seas Lotus Performance (2995,-) eller Hertz Space K6L (2999,-) innenfor budsjett? Endret 5. juni 2009 av epifant Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Med seas lotus så får du krem lyd ja, og sammen med seas lotus 12" så låter det skikkelig bra. Jeg er dog litt skeptisk til forsterker valgene dine, men fikk du det billig så ok... Et nytt batteri er selvfølgelig bra, men det er ikke sikkert du trenger det ennå, men nye kabler mellom batt og dynamo, samt mellom batt og chassie er noe du bør prioritere, og selvfølgelig skikkelige kabler til forsterkerene, og et SKIKKELIG jordingspungt, sveis gjerne fast noe i gulvet baki Lenke til kommentar
epifant Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Godt poeng fra Cossie! Vent med å kjøpe batteri og oppgrader heller kabler og sørg for gode koblingspunkter først og fremst. Et nytt batteri blir nesten litt som Paracet dersom ikke resten er på plass først; det demper symptomet, men det gjør ikke noe med årsaken. EDIT: subber glemte jeg tydeligvis helt! Det er ganske mye å velge blant som gjør jobben, men er enig med Cossie i at Lotus 12" er et bra valg til preferansene du nevner. Hadde helt klart vært et sterkt alternativ på min egen liste om jeg var i markedet for sub, sammen med Peerless XXLS. De koster mer eller mindre det samme, men Peerlessen har nok LITT mer umph heeelt i bånn. Forskjellene er nok uansett ganske små, det er ikke kjempemye musikk som har informasjon såpass langt ned i frekvens. Med mindre man hører på basstester og orgelmusikk hele tia Endret 5. juni 2009 av epifant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå