morningstar665 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Jeg vet bare om banker som DnBNOR og Nordea som tilbyr brukskonto med 2 disponenter - vi planlegger å ha en felles konto. Men de bankene er ikke akkurat billige. Vet dere om noen andre banker som er billigere og som har muligheter for å ha flere disponenter på én konto? Endret 4. juni 2009 av morningstar665 Lenke til kommentar
KS Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg vil tro at de fleste banker tilbyr dette. Lenke til kommentar
Proxor Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 eg har sparebanken og vet at det går der, koster vel 100kr i året for ein normal konto der Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Det mest praktiske ville vært om Skandiabanken kunne det. Men jeg har ikke funnet en slik "funksjon" på nettbanken. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Har du hørt med kundeservice? Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Leste i FAQ'en deres nå. De har ikke den tjenesten på Skandiabanken Da er vi nødt til å gå og finne andre banker. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Dnbnor sitt kundeprogram koster jo ikke lengre mer enn årsgebyret på visaen, tipper det er likt hos Nordea. Lenke til kommentar
yaddah Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hvis du er med i et kundeprogram er hverken DnBNOR eller Nordea spesielt dyre på dagligbanktjenester. Det "koster" ikke mer enn et par-tre hundrelapper ekstra per år, i verste fall, sammenlignet med f.eks. Skandiabanken. Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg bruker selv www.gjensidige.no som er (omtrent?) like gebyrfri som Skandiabanken til en slik felleskonto. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 (endret) Leste i FAQ'en deres nå. De har ikke den tjenesten på Skandiabanken Da er vi nødt til å gå og finne andre banker. Hvis dere er samboere med samme folkeregistrerte adresse, kan dere ha hvert deres kort knyttet til samme konto, det har jeg og kona.. Hvis dere ikke er det, er det ikke verre enn å bestille to kort til den kontoen.. Da vil riktignok begge kortene stå i samme navn, men så lenge du unngår underskriftsbasert betaling, er ikke det noe problem.. Endret 8. juni 2009 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
nls Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 2 disponenter ? så totalt 3 personer skal kunne bruke kontoen, kontoeier + 2 disposisjonshavere ? Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det mest praktiske ville vært om Skandiabanken kunne det. Men jeg har ikke funnet en slik "funksjon" på nettbanken. Nå har Skandiabanken fått det Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Leste i FAQ'en deres nå. De har ikke den tjenesten på Skandiabanken Da er vi nødt til å gå og finne andre banker. Øh, jeg har hatt dette over lengre tid i Skandiabanken, så det skal ikke være noe problem. Fungerer glimrende. Ha en konto hos en av dere, så bestiller du bare 2 kort til denne kontoen. Du kan selv velge hvem kortet skal stå på om jeg husker riktig. (Er en stund siden jeg gjorde dette). Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Øh, jeg har hatt dette over lengre tid i Skandiabanken, så det skal ikke være noe problem. Fungerer glimrende.Ha en konto hos en av dere, så bestiller du bare 2 kort til denne kontoen. Du kan selv velge hvem kortet skal stå på om jeg husker riktig. (Er en stund siden jeg gjorde dette). Det du sier har vært mulig lenge, ja. I prinsipp får du et ekstra kort i ditt navn, som andre kan bruke. De har aldri tilbytt to disponenter (før nå), så det blir ikke helt riktig det du sier. Det som menes med to disponenter er at den andre også får tilgang til kontoinformasjon, betaling osv. Endret 10. juni 2009 av Glenn Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det du sier har vært mulig lenge, ja. I prinsipp får du et ekstra kort i ditt navn, som andre kan bruke. De har aldri tilbytt to disponenter (før nå), så det blir ikke helt riktig det du sier. Det som menes med to disponenter er at den andre også får tilgang til kontoinformasjon, betaling osv. Nei, fått ekstra kort i annet navn (til vedkommende som ønsker kortet). Men, som du sier, så har det vært knyttet til min konto, så vedkommende har ikke kunnet få tilgang til kontoinformasjonen, betaling osv (noe som ikke vi trenger) før nå tenker jeg. Men å få personlige kort har ikke vært noe problem før heller. Lenke til kommentar
nls Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) såvidt jeg forstår, så er TS ute etter å ha 2 disponenter, altså 3 totalt som har tilgang til kontoen. Alle banker åpner for 1 disponent på en brukskonto. Endret 10. juni 2009 av nls Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå