Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sliter med å oppnå gode karakterer - Hvordan kan jeg bli bedre på skolen?

Anbefalte innlegg

Er ei livelig og glad jente på 17 år, blir 18 i november. Har nettopp hatt eksamen i mediefag på skolen min og jeg fikk 3 som karakter, en svak 3-er. Jeg er så jævla skuffet over meg selv. Føler meg faktisk som en taper. Det ligger såklart mere bak det:

Siden barneskolen har jeg vert veldig slapp med lekser og å huske ting, til prøver å slikt. Noe som har plaga meg ganske lengre, helt til nå. De eneste fagene på ungdomsskolen jeg klarte var liksom: engelsk, hjemmekunnskap (som vi hadde bare i 8.ende), kroppsøving, kunst og handverk, KRL og so om jeg husker riktig så var jeg litt flink i samfunnsfag også, men BARE viss det var noe jeg selv likte. Jeg føler at jeg ikke klarer å huske en dritt! Føler jeg ikke klarer å meistre noe som helst. Har ALDRI hatt 6 i ett fag, hvertfall ikke som jeg kommer på nå. Jeg gikk ut av ungdomssk. med 4,1 i snitt eller no. I 1.klasse videregående hadde jeg 3,8 i snitt. Og i år har jeg ikke reknet ut ennå, men det går som regel i 4, 3 og 4/5, 3/4, 4/3, 4/5... slike karakterer!

Tingen er at jeg KLARER MEG IKKE PÅ PRØVENE, PRØVEEKSAMENENE ELLER EKSAMENENE! Har ikke nubbesjangs engang! Føler at framtida mi er skylt i vasken pga jeg ikke gidder en dritt, at jeg ikke får til noe! Er det noe jeg kan gjøre for å liksom... bli bedre på skolen generelt?

Endret av Skagen
Gjorde emnetittelen mer beskrivende for trådens innhold.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror denne posten er i feil forum kanskje.

Anyways.. jeg har selv klart å skjerpe meg på skolen, og har venner som har klart det samme. Altså karakterer er ikke alt! Men du må begynne med å finne deg et mål. Jeg gikk fra 2 i matte til 5 da jeg ble sikker på at jeg skulle ha en høyere utdannelse.

Har også venner som klarte å ta de "dårlige" karakterene, få en OK utdannelse, men ha det skikkelig bra i arbeidslivet og har "klatret" opp i systemet.

Du er 18 år, det er aldri for sent å sette seg mål og skjerpe seg for å nå de målene! En kompis av meg hadde dårlige karakterer, han begynte på et studiet, datt av, begynte på et nytt, ble for kjedelig.. Nå tar han opp noen fag fra VGS for å prøve igjen, fult mulig, no problem :)

Lenke til kommentar

har du tenkt på tanken at du kanskje ikke er en intelektuell person? at du kanskje ikke passer til en kontorstilling?

begriper ikke hvorfor alle er så besatt av almenn fag og høye lønninger. Det betyr ikke en dritt, er du ikke interessert i de Teoretiske fagen, så ikke stress, det finns yrkesfaglige linjer også vet du

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...