espenae Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 For det første så har ikke moped lov til å kjøre på motorvei. så kjører du der så blir du garantert stoppet. og for det andre så har jeg tipset politiet i Bergen nå. hehe bare tuller:) men det med motorveien er sant du må bare varsle å ringe å styre på du;) jeg bryr meg fint lite.. det med politiet var tull hvis du så i spoilern :!: men det med motorveien er sant . ahhh... der lære eg noe nytt:P spoilertekst ja:P Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 det mk anlegget går dårlig så kjøp heller dette http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=644 følger med papirer så de må ta deg på rula eller måle deg til over 50 også denne så de ikke kan ta deg på rulla http://www.speedoptions.no/index.php?main_...roducts_id=1150 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hebo titan bråker veldig mye da, og ser helt forjævlig ut. MK er bunndrag, mens titan er toppdrag. Når det er snakk om orginal sylinder, hadde jeg heller gått for bunndrag.. Lenke til kommentar
hean Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Vet ikke hvor vanlig det er med kontroller i Bergen, når jeg kjørte moped hadde politiet egne kontroller mellom videregående og sentrum enkelte matpauser og fritimer. Hvis du kjører moped på skolen og ofte kjører til butikk, senter, etc for å handle eller slå i hjel litt tid så kjør omvei... HELE TIDEN. Når det gjelder slik knapp har jeg aldri hørt om det, personlig brukte jeg en kraftig hendel (for vann) og satte før selve potta. Før jeg festet den permanent boret jeg hull i den og testet mopeden, gikk den for tregt, borret jeg ett litt større hull til jeg fikk mopeden til å gå i ca 50 km/t når hendelen var stengt. Skjulte alt under dekselet på mopeden. Edit: Hvis du ikke forstod hva jeg mente fant jeg en link, en slik hendel koster ca 100 kr ser det ut til. http://www.mamut.net/hageogvann/shop/ Søk på kulekran i nettbutikken der Endret 6. juni 2009 av Nasciboy Lenke til kommentar
espenae Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 det mk anlegget går dårlig så kjøp heller dette http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=644følger med papirer så de må ta deg på rula eller måle deg til over 50 også denne så de ikke kan ta deg på rulla http://www.speedoptions.no/index.php?main_...roducts_id=1150 oki:P skjønte ikke helt det.. har du med parpirer er den lovlig då?:S og toppdrag og bunndrag? Vet ikke hvor vanlig det er med kontroller i Bergen, når jeg kjørte moped hadde politiet egne kontroller mellom videregående og sentrum enkelte matpauser og fritimer. Hvis du kjører moped på skolen og ofte kjører til butikk, senter, etc for å handle eller slå i hjel litt tid så kjør omvei... HELE TIDEN. Når det gjelder slik knapp har jeg aldri hørt om det, personlig brukte jeg en kraftig hendel (for vann) og satte før selve potta. Før jeg festet den permanent boret jeg hull i den og testet mopeden, gikk den for tregt, borret jeg ett litt større hull til jeg fikk mopeden til å gå i ca 50 km/t når hendelen var stengt. Skjulte alt under dekselet på mopeden. Edit: Hvis du ikke forstod hva jeg mente fant jeg en link, en slik hendel koster ca 100 kr ser det ut til. http://www.mamut.net/hageogvann/shop/ Søk på kulekran i nettbutikken der tror jeg forstod ka du mente:) Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 har du papirer er det lovlig, kommer med plomber, som selfølgelig ikke er noe problem å få ut bare du har en hammer og en litt stor skrutrekker hebo anlegget er topp drag, mk anlegget er bunn drag og går dårlig sammen med orginal silynder mk anlegget passser bra med f.eks dr silynder som er en bunndrags silynder så ville gått for hebo titan eller yasuni r2 eller hmr/2 som også går bra Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 yasuni R2 på orginal sylinder ville ikke jeg kjørt med. Funker nok bedre med en sylinder som feks t6 asso. Om du får med godkjenningspapirer er det ikke bare å sette det på å kjøre, du må få den godkjent med potta først. Derfor det kalles godkjenningspapirer Robin, du mener altså at orginal sylinderen er toppdrag? MK passer nok minst like bra som Hebo på orginal sylinder. Men Hebo bråker mer, og du må jage litt mer turtall enn med MK. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 yasuni R2 på orginal sylinder ville ikke jeg kjørt med. Funker nok bedre med en sylinder som feks t6 asso. Om du får med godkjenningspapirer er det ikke bare å sette det på å kjøre, du må få den godkjent med potta først. Derfor det kalles godkjenningspapirer Robin, du mener altså at orginal sylinderen er toppdrag? MK passer nok minst like bra som Hebo på orginal sylinder. Men Hebo bråker mer, og du må jage litt mer turtall enn med MK. nei, er heller ikke bunn drag Lenke til kommentar
achmed123 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 ja, eg har no kjørt på min trimmet scooter med effekt anlegg rundt i bergen ilang tid uten å bli stoppet. tenker at om du blir stoppet eller ikkje, e opp til tilfeldighetene. Så lar hver å tenke på det så mye. dessuten om du blir stoppet av politiet så vil de uansett bare be deg stille på biltilsynet for kontroll. Lenke til kommentar
espenae Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 oki:) men det eg lurte på var ka e toppdrag og bunndrag? takker meget for mangen fine innspill;) Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Toppdrag - Drar best på høyere turtall, får ofte mer fart. Men drar dårligere i starten. Bunndrag - Drar best på lavere turtall, går kanskje noen km saktere enn med toppdrag(og saktere opp i fart). Jeg synes bunndrag passer best hvis du bor i by. En orginal sylinder er ikke laga for veldig høyt turtall uansett. Hebo passer bedre på en mid-race toppdrags trimsylinder mener nå jeg iallfall. Lenke til kommentar
espenae Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Toppdrag - Drar best på høyere turtall, får ofte mer fart. Men drar dårligere i starten.Bunndrag - Drar best på lavere turtall, går kanskje noen km saktere enn med toppdrag(og saktere opp i fart). Jeg synes bunndrag passer best hvis du bor i by. En orginal sylinder er ikke laga for veldig høyt turtall uansett. Hebo passer bedre på en mid-race toppdrags trimsylinder mener nå jeg iallfall. oki.. så det vil si bunndrag får du mindre lyd pga lavt turtall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå