Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

sjangsen for å bli tatt for trimming?


Anbefalte innlegg

For det første så har ikke moped lov til å kjøre på motorvei. så kjører du der så blir du garantert stoppet. og for det andre så har jeg tipset politiet i Bergen nå.

 

 

hehe :p bare tuller:) men det med motorveien er sant

 

du må bare varsle å ringe å styre på du;) jeg bryr meg fint lite..

 

det med politiet var tull hvis du så i spoilern :!: men det med motorveien er sant .

 

ahhh... der lære eg noe nytt:P spoilertekst ja:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor vanlig det er med kontroller i Bergen, når jeg kjørte moped hadde politiet egne kontroller mellom videregående og sentrum enkelte matpauser og fritimer.

 

Hvis du kjører moped på skolen og ofte kjører til butikk, senter, etc for å handle eller slå i hjel litt tid så kjør omvei... HELE TIDEN.

 

Når det gjelder slik knapp har jeg aldri hørt om det, personlig brukte jeg en kraftig hendel (for vann) og satte før selve potta. Før jeg festet den permanent boret jeg hull i den og testet mopeden, gikk den for tregt, borret jeg ett litt større hull til jeg fikk mopeden til å gå i ca 50 km/t når hendelen var stengt. Skjulte alt under dekselet på mopeden.

 

Edit:

Hvis du ikke forstod hva jeg mente fant jeg en link, en slik hendel koster ca 100 kr ser det ut til.

 

http://www.mamut.net/hageogvann/shop/

 

Søk på kulekran i nettbutikken der

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar
det mk anlegget går dårlig så kjøp heller dette http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=644

følger med papirer så de må ta deg på rula eller måle deg til over 50

også denne så de ikke kan ta deg på rulla

http://www.speedoptions.no/index.php?main_...roducts_id=1150

 

oki:P skjønte ikke helt det.. har du med parpirer er den lovlig då?:S

og toppdrag og bunndrag?

Vet ikke hvor vanlig det er med kontroller i Bergen, når jeg kjørte moped hadde politiet egne kontroller mellom videregående og sentrum enkelte matpauser og fritimer.

 

Hvis du kjører moped på skolen og ofte kjører til butikk, senter, etc for å handle eller slå i hjel litt tid så kjør omvei... HELE TIDEN.

 

Når det gjelder slik knapp har jeg aldri hørt om det, personlig brukte jeg en kraftig hendel (for vann) og satte før selve potta. Før jeg festet den permanent boret jeg hull i den og testet mopeden, gikk den for tregt, borret jeg ett litt større hull til jeg fikk mopeden til å gå i ca 50 km/t når hendelen var stengt. Skjulte alt under dekselet på mopeden.

 

Edit:

Hvis du ikke forstod hva jeg mente fant jeg en link, en slik hendel koster ca 100 kr ser det ut til.

 

http://www.mamut.net/hageogvann/shop/

 

Søk på kulekran i nettbutikken der

tror jeg forstod ka du mente:)

Lenke til kommentar

har du papirer er det lovlig, kommer med plomber, som selfølgelig ikke er noe problem å få ut bare du har en hammer og en litt stor skrutrekker ;)

hebo anlegget er topp drag, mk anlegget er bunn drag og går dårlig sammen med orginal silynder

mk anlegget passser bra med f.eks dr silynder som er en bunndrags silynder

så ville gått for hebo titan eller yasuni r2 eller hmr/2 som også går bra

Lenke til kommentar

yasuni R2 på orginal sylinder ville ikke jeg kjørt med. Funker nok bedre med en sylinder som feks t6 asso.

 

Om du får med godkjenningspapirer er det ikke bare å sette det på å kjøre, du må få den godkjent med potta først. Derfor det kalles godkjenningspapirer ;)

 

Robin, du mener altså at orginal sylinderen er toppdrag?

MK passer nok minst like bra som Hebo på orginal sylinder. Men Hebo bråker mer, og du må jage litt mer turtall enn med MK.

Lenke til kommentar
yasuni R2 på orginal sylinder ville ikke jeg kjørt med. Funker nok bedre med en sylinder som feks t6 asso.

 

Om du får med godkjenningspapirer er det ikke bare å sette det på å kjøre, du må få den godkjent med potta først. Derfor det kalles godkjenningspapirer ;)

 

Robin, du mener altså at orginal sylinderen er toppdrag?

MK passer nok minst like bra som Hebo på orginal sylinder. Men Hebo bråker mer, og du må jage litt mer turtall enn med MK.

nei, er heller ikke bunn drag

Lenke til kommentar

ja, eg har no kjørt på min trimmet scooter med effekt anlegg rundt i bergen ilang tid uten å bli stoppet.

 

tenker at om du blir stoppet eller ikkje, e opp til tilfeldighetene. Så lar hver å tenke på det så mye.

 

dessuten om du blir stoppet av politiet så vil de uansett bare be deg stille på biltilsynet for kontroll.

Lenke til kommentar

Toppdrag - Drar best på høyere turtall, får ofte mer fart. Men drar dårligere i starten.

Bunndrag - Drar best på lavere turtall, går kanskje noen km saktere enn med toppdrag(og saktere opp i fart).

 

Jeg synes bunndrag passer best hvis du bor i by.

En orginal sylinder er ikke laga for veldig høyt turtall uansett.

Hebo passer bedre på en mid-race toppdrags trimsylinder mener nå jeg iallfall.

Lenke til kommentar
Toppdrag - Drar best på høyere turtall, får ofte mer fart. Men drar dårligere i starten.

Bunndrag - Drar best på lavere turtall, går kanskje noen km saktere enn med toppdrag(og saktere opp i fart).

 

Jeg synes bunndrag passer best hvis du bor i by.

En orginal sylinder er ikke laga for veldig høyt turtall uansett.

Hebo passer bedre på en mid-race toppdrags trimsylinder mener nå jeg iallfall.

oki.. så det vil si bunndrag får du mindre lyd pga lavt turtall?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...