espenae Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 hei:) først jeg vil ikke vite kossen vi trimmer eller noe til formum moderatorer jeg vil ha bare svar på noen spørsmål.. 1. ka e sjangsen for å bli tatt for trimming av aprilia rs 50 i bergen? stopper de nesten alle mopeder? eller kan jeg holde følge med motorveien uten å bli stoppet? 2. hvor fort vil en aprilia rs 50 gå vist jeg tar ut dysen? vil den holde følge med motorveien? 3. noen erfaringer om "politiknapp" finner politiet denne? vist de stopper meg på motorveien i 80. jeg trykker på denne knappen og hjemmer den.. viser vognkort og lappen.. ka vil de gjøre då? vil de teste den eller vil de gi meg bot siden de så meg kjøre i 80? 4. blir racing mopeder ofte balndet med lett mc? altså at en moped som rs'en kan se ut som en lett mc og derfor stopper de deg ikke? takker for svar:-) Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Akkurat sjansene er vel uberegnelige, siden de stopper de politiet kommer over. Men det avhenger vel litt. Kjører en moped i 100 km/t, legger vel politiet som alle andre folk merke til det. Lenke til kommentar
espenae Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Akkurat sjansene er vel uberegnelige, siden de stopper de politiet kommer over. Men det avhenger vel litt. Kjører en moped i 100 km/t, legger vel politiet som alle andre folk merke til det. du mener politiet stopper alle mopedister de kommer over? mener ikke "rå kjøring" bare holde normal fart som trafikk og oppføre meg sånn som trafikken gjør.. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Egentlig vanskelig å si, men er det kontroll vil jeg tro du blir tatt inn for sjekk. Men å farte rundt i byen og kjøre normalt vil jeg ikke tro politiet stopper deg. Men dette avhenger også igrunn. Jobben dems er å følge lovverket, så noe hindring for deg er jo at du ikke gjør det. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Blir du målt i 80 hjelper det lite med knappen du;) avkilting på stedet og 4200 i bot;) ser ut som motorsykkel da? så kjører man pent kanskje de ikker ser at det er moped? men husk at hvis du kjøærer i noen med trimmet moped så blir du gjeldsslave da du ikek får et øra av forsikringa;) Lenke til kommentar
Tepose. Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) 1 kan jeg ikke svare på da jeg ikke bor i Bergen. 2. Om du tar ut dysa vil du ikke komme noen vei siden mopeden din vil kveles. Du mener kanskje plomba i eksosanlegget? 3. Skal du først ha politiknapp, burde du gå for en med fjernkontroll. Blir du da vinka inn, lirker du hånda di ned i buksa (eller hvor du har fjernkontrollen) og trykker på knappen som aktiverer sperra (ikke før mopeden har lavere turtall enn det sperra er stillt inn på). OBS!Om du ikke bruker turtallsperra på riktig måte, vil coilen/tenningen kunne gå i stykker. 4. Politiet/vegvesenet merker som oftest at det er en moped ved å høre på lyden. Har du dog så mye penger/tid at du kan trimme den så mye at den høres ut som en lett-mc, er det mindre sjangs for å bli vinket inn. Endret 4. juni 2009 av Tepose. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 poltiknappen må du kun bruke i nødstillfeller! du ødelegger tenningsytemet,coil osv vis du kjører med den. Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg kan si det så enkelt som at: det høres om en moped er trimma eller ikke på lyden! Dessuten går en trimma moped betydelig mye fortere enn en som ikke er trimma. Så hvis du f.eks kjører rundt i nabolaget ditt fortere enn i 60km/t, kan noen av naboene bli mistenksom og de kan faktisk gi tips til politiet. Og hvis du først blir tatt for trimming får du bot! Rett og slett. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 men politiet må ha bevis på at den er trimmet, hjelper ikke om de tror det. de må enten ta deg ved å kjøre bak deg mens du kjører raskere en 50 eller på tralle. vis ikke så sender de deg på visning og da kan du gjøre den original imens. Lenke til kommentar
espenae Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 oki takker for svar:) mente plombe:P haha.. har dåkkar trimmet noen erfaringer om å bli tatt? ka ville dåkkar anbefale? trimm eller ikke? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 anbefaler trim eller lett mc Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Trim helt klart. Trenger ikke være det råeste, men i det minste potte. Kjørte orginalt i noen uker, fy faen så kjedelig. Lenke til kommentar
espenae Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Trim helt klart.Trenger ikke være det råeste, men i det minste potte. Kjørte orginalt i noen uker, fy faen så kjedelig. oki:) jeg har så ogsi bestemt meg for ta ut plombe så eg kan få den opp i 80 på flaten? ellers kjøper jeg et effekt anlegg.. men lurte på kas lydpotte gir mest demping? av lyd altså sånn den ikke bråker som et helvette... og bråker det jææævlig mye mer når du tar ut plomben(e)`? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Ja du klarer vel rundt 80 vil jeg tro. Kanskje noen km mer med eff.anlegg. Dette skal funke bra, ikke bråker det veldig mye heller. http://www.speedoptions.no/index.php?main_...products_id=672 Litt mer lyd må du regne med, men om du er så jævlig redd for alt så kjør heller orginalt. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) For det første så har ikke moped lov til å kjøre på motorvei. så kjører du der så blir du garantert stoppet. og for det andre så har jeg tipset politiet i Bergen nå. hehe bare tuller:) men det med motorveien er sant Endret 6. juni 2009 av morgan_kane Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg kan si det så enkelt som at: det høres om en moped er trimma eller ikke på lyden! Dessuten går en trimma moped betydelig mye fortere enn en som ikke er trimma. Så hvis du f.eks kjører rundt i nabolaget ditt fortere enn i 60km/t, kan noen av naboene bli mistenksom og de kan faktisk gi tips til politiet. Og hvis du først blir tatt for trimming får du bot! Rett og slett. En skikkelig potte som gir fra seg normal moped /scooter lyder er vel å foretrekke ?? Samt at den ser original ut er også et must Lenke til kommentar
espenae Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 For det første så har ikke moped lov til å kjøre på motorvei. så kjører du der så blir du garantert stoppet. og for det andre så har jeg tipset politiet i Bergen nå. hehe bare tuller:) men det med motorveien er sant du må bare varsle å ringe å styre på du;) jeg bryr meg fint lite.. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Ja ser jo det, du laga vel tråden fordi du bryr deg så lite også? Lenke til kommentar
espenae Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Ja ser jo det, du laga vel tråden fordi du bryr deg så lite også? bryr meg om det som tråden sier jo.. men jeg bryr meg lang ipp i rævva om han melder meg til politiet for noe eg ikke har gjort... Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 For det første så har ikke moped lov til å kjøre på motorvei. så kjører du der så blir du garantert stoppet. og for det andre så har jeg tipset politiet i Bergen nå. hehe bare tuller:) men det med motorveien er sant du må bare varsle å ringe å styre på du;) jeg bryr meg fint lite.. det med politiet var tull hvis du så i spoilern :!: men det med motorveien er sant . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå