Robocoop Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1656820.ece Husker denne DN artikkelen fra april. Kan dette være årsaken? Regelrett å spare seg til styrt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Haha jeg ser så mye konspirasjonsterrorist-posting at jeg trodde du skulle poste en eller annen vill historie om at flyet ikke var krasjet og at det var spred falske vrakrester for å få oss til å tro det. Hvis det er slik så er det rimelig grovt. Vi vet jo selvsagt ikke noe om det på dette stadiet, men det er ekkelt å tenke på. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg vil bli overrasket om det viser seg å være slik. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Dårlige, uoriginale deler var jo årsaken til en av de verste flyulykkene i Norge sent på 80-tallet, så helt bak mål er jo ikke teorien. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Vel det viser seg jo nå at Air France har latt være å bytte deler som de har blitt instruert av Airbus om å bytte til en nyere variant. Det er snakk om disse pitot rørene som altså er hastighetsindikatoren. Når disse er ute av spill blir flyets computer helt hjerneskadd og oppfører seg ulogisk. Det er vel mye som tyder på at dette kan være problemet. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2009 Helt sprøtt at flyet kan kollapse i mid-air fordi det kommer is på to rør. Ikke særlig betryggende. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Vel, dersom flyets computer feiler og flyet blir utsatt for g-krefter som er større enn det fysisk kan klare, gjennom at det gjør unormale manøvrer som computeren ellers ikke ville ha tillatt, vil det jo selvfølgelig gå i oppløsning i luften. Nå vet man jo ikke om det er det som har skjedd, eller om de har styrtet i havet. Lignende hendelser har vel blitt omtalt på aircrash investigation på National Geographic.. da tror jeg det var et boeing fly og en servicemekaniker hadde glemt å ta av teip han satt på hastighetsmålerne når han utførte service. Flyet styrtet derfor i havet når computeren feilet katastrofalt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Vel, dersom flyets computer feiler og flyet blir utsatt for g-krefter som er større enn det fysisk kan klare, gjennom at det gjør unormale manøvrer som computeren ellers ikke ville ha tillatt, vil det jo selvfølgelig gå i oppløsning i luften. Nå vet man jo ikke om det er det som har skjedd, eller om de har styrtet i havet. Lignende hendelser har vel blitt omtalt på aircrash investigation på National Geographic.. da tror jeg det var et boeing fly og en servicemekaniker hadde glemt å ta av teip han satt på hastighetsmålerne når han utførte service. Flyet styrtet derfor i havet når computeren feilet katastrofalt. Ja, episoden du snakker om omhandler vel en sak der kombinasjonen av feil hastighetsmåler, dårlig vær, og avgjørelser tatt av pilotene fører til store problemer for flyet. Dog er det i det tilfelle noe jeg vil kalle en designfeil, du kan ikke lage et fly som får kritiske problemer om en underbetalt rengjøringsarbeider glemmer å ta av et stykke teip. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå