Gå til innhold

Hvordan sende bilder?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du sende de som store filer da, for at de skal printes eller noe? Da kan det ta lang tid ja..greiere å sende de på en CD da, hvis det er enormt med MB. Hvis du bare sender for å vise bilder, må du jo resize de, håpløst å åpne mail med enorme størrelser :roll:

RandiA

Lenke til kommentar
Bildene er jo 2-3mb, som regel. Skal sjekke ut me.com. Jeg sender bilder slik at mottaker skal lagre dem på sin pc. Det du nevner om resizing, hvordan gjør jeg det?

Du får sende dem i flere mailer da, mange slike blir straks en veldig stor sending. Hvis mottaker bare skal se på bildene på sin PC behøver de ikke være mer enn 100kb hver. Alle bildeprogrammer har resize mulighet, ellers så kan du laste ned en liten gratis "resizer" fra nettet, finnes flere

RandiA

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har brukt Windows fotogalleri til å sende bilder. Det har fungert bra. Det som har skjedd nå, er at det kommer opp en feilmelding om at ingen Outlook profiler er opprettet (etter at bildestørrelse er valgt og de klargjøres for sending) når jeg tidligere har sendt med Thunderbird. Jeg har aldri brukt Outlook. Hva har skjedd, og hvordan kan jeg forandre på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...