Gå til innhold

BGO-IAH + DEN-BGO på business

Anbefalte innlegg

Hei!

No har eg lese alle 1625 innlegg på denne tråden, og er betydelig klokare enn for 3 dagar sidan... Enkelte store bidragsytere her, eg er imponert!

Men likevel har eg eit par spm som kanskje enkelte kan svare på:

Skal på jubbtur (business klasse - Z) til USA (Houston + Denver) i slutten av månaden, og mtp destinasjonar/selskapsavtale har eg to alternative ruter:

Lufthansa:

BGO-FRA (CRJ7) --> FRA-IAH (747) direkte - total reisetid 14.5t

DEN-FRA (A340-600) direkte --> FRA-CPH-BGO (MD-80) - total reisetid 15.5t

KLM

BGO-AMS (737) --> AMS-IAH (747) direkte - total reisetid ca 14t

DEN-MIN-AMS (747) --> AMS-BGO (737) - total reisetid ca 15t

Reisetid er altså omtrent den samme, og då eg har vore mange gangar på Schipold og ingen(!) på Frankfurt, er Lufthansa det som fristar mest. MD-80 fristar ikkje. Kanskje har andre flydd desse rutene med same selskap?

Er EBB-medlem (basic), og denne LH-turen vil gi 11250 poeng, synest det var lite på business! Kan det vere betre å skaffe seg LH miles-kort? Trur det vil gi nærmare 25000 miles, men er usikker om dette kan samanliknast med EBB-poeng. Lufthansa of KLM vil bli mest brukt framover for utlandsreiser.

Takker for alle svar!

Endret av sprettleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KLM mellomlander neppe på MIN på den flighten, det er nok MSP.

Uansett er mellomlandinger i USA noe jeg har dårlig erfaring med, med full utsjekking og innsjekking av all bagaje så jeg vil i alle fall advare mot det. Har imidlertid ikke mellomlandet i USA på flere år å andre her vet sikkert mer om de har tatt til vett siden dengang.

Lenke til kommentar
Uansett er mellomlandinger i USA noe jeg har dårlig erfaring med, med full utsjekking og innsjekking av all bagaje så jeg vil i alle fall advare mot det. Har imidlertid ikke mellomlandet i USA på flere år å andre her vet sikkert mer om de har tatt til vett siden dengang.

De gangene jeg har landet i USA og måttet fly innenriks videre har jeg aldri opplevd å måtte sjekke helt ut, for så å sjekke inn igjen.

Prosedyren har vært å komme seg gjennom immigrasjonen, finne bagasjen sin og slepe den forbi tollvesenet(?), for så å levere den inn igjen i en slags transferdesk. Etter 9/11 har det nok blitt mer sikkerhet rundt innleveringen, eller så var det nok bare forskjell på flyplassene.

Jeg var riktignok sjekket inn hele veien og trengte ingen nye bagasjetags eller boardingkort.

Men er tildels enig i advarselen din. Du kan aldri vite hvor lang tid det tar å komme seg igjennom immigrasjonen. Har opplevd at det tar alt fra 10 minutter til 2 timer... 3 store stapfulle fly som kom samtidig fra Europa var ikke så heldig. Så litt ekstra tid mellom flightene kan være lurt. ;)

Endret av Gerber
Lenke til kommentar

Hei

Vel, hvis du vil ha mange poeng og bli EBG (SAS gullkort) så kan du jo ta SAS via Køben til USA men da blir det selvfølgelig et hopp ekstra siden du må fra f.eks. Washington til Houston. Du kan til og med få doble grunn poeng hvis du registerer deg innen 21. juni ser det ut som: http://www.sas.se/sv/EuroBonus/Erbjudanden...poang/?vst=true . Men på andre siden...hvis du flyr business så får en jo de viktigste fordelene uansett...f.eks. lounge tilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...