Gå til innhold

ADSL - ikke kapasitet i linjenettet

Anbefalte innlegg

Har prøvd å bestille adsl til vår nye bopel, men fikk beskjed per epost idag fra nextgentel at de ikke kan levere på grunn av at det ikke er ledig kapasitet i linjenettet. Finnes det noen måte rundt dette? Jeg er litt usikker på akkurat hva det betyr. Ifølge kapaks hos telenor så var det fasttelefon og BA (adsl) i huset før vi overtok. Ville det hatt noe for seg å få lagt inn fasttelefon eller isdn for så å bestille adsl på delt aksess? Kapaks viser fortsatt at det er "BA" på linjen, vil det kanskje være ledig kapasitet når adsl'en som har vært i boligen fra før blir koblet ned/registrert koblet ned?

Eller kanskje hvis jeg bestiller adsl fra telenor og gjør et operatørbytte når de eventuelt har levert. Tror jeg prøver meg på den i første omgang. Tar fortsatt gjerne imot tips fra folk med erfaring :)

Hm, 12 mnd bindingstid ja. Festlig. Da er jeg litt i villrede igjen.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis de som bor der når har ADSL og nettet der er såpass sprengt så ville jeg vel prøvd å få de til å overføre sitt abb til deg istede for at de sier det opp og du bestiller nytt.. Telenor har nemlig en sånn fin liste man kan skrive seg på hvis man bor et sted hvor nettet er sprengt, og står noen på denne listen vil de bli servert før deg :)

Mest sannsynlig mener de at det er fult i kabelen, altså ikke noe ledig kobber par frem til deg (hvor mange par som er ledig der du bor finner du riktig nok på kapaksen), hadde samme problem selv sist jeg flyttet, og måtte klare meg et halvt år uten inet :

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at de allerede har flyttet både fasttelefon og adsl til sin nye adresse. Slik at jeg tror det er for seint for en slik operasjon. Den åpne kapakswebben til telenor sier at det fremdeles er BA på linjen til min adresse, men den er gjerne ikke helt up to date? Jeg tenkte å vente litt og prøve å bestille fra nextgentel på nytt. Hvis ikke det funker så prøver jeg å bestille fra telenor og så gjøre et operatørbytte. Det bør vel funke hvis telenor kan levere først. Og det vil koste omtrent det samme som et sånn forsøksprosjekt med å først få lagt inn fasttelefon for så å bestille adsl på delt aksess. Og hvis ikke telenor kan levere adsl, så får jeg heller prøve varianten med å få lagt inn fasttelefon.

Lenke til kommentar

Jobber hos en ISP leverandør og skal være _helt_ åpen på dette.

Det finnes ikke noe venteliste, du som konsument har på eget ansvar å bestille linje. Får du avslag om at det er fult i aksess nett eller fult i kabel nett er det på eget ansvar å bestille.

Om ISP leverandørene skal drive med lister vil det bli alt for mye rot og jeg er 110% at Jara Networks ville sagt nei til det.

Eneste måten er vel å bestille flere ganger til du får plass. Som regel er det første mann til mølla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...