South_Bridge Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg har MySQL som db og har laget en enkel db med et table i denne... Nå vil jeg gjerne ha tilgang til denne i C# express slik at jeg kan bruke de UI elementene man finner i toolboxen. Men C# maser hele tiden om connection, og det er 3 stykker der MS Access Database File MS SQL Server Compact 3.5 MS SQL Server Database File Googla litt og finner noe greier med OLEDB, men får du benytte UI elementene(feks DataGridView) da? Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
JcV Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Jeg hadde kanskje unngått å bruke Wizzard greiene når du skal koble mot en Mysql base. Jeg har ingen gode ærfaringer med det. Bruk heller connector dll'n : http://bitdaddys.com/MySQL-ConnectorNet.html Men du burde ikke ha noe problemer med å bruke databinding enten eller, så lenge du foreksempel henter ut data ved hjelp av dataset. Endret 4. juni 2009 av JcV Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 jeg må da laste fra databasen manuelt inn et objekt for å så bruke UI tingen DataGridView da eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå