boffeeen Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 The Devil Wears Prada er et kristent metalcore band fra Dayton, Ohio. Jeg valgte å skrive om dette bandet da det a: er svært få band innenfor sjangeren (om noen?) i albumguide-kategorien, b: er et av mine favorittband. Diskografi: 2006 - Dear Love: A Beautiful Discore 2007 - Plagues 2009 - With Roots Above And Branches Below Dear Love: A Beautiful Discord (2006) Innledning Dear Love: A Beautiful Discord ble sluppet 22. august 2006 under plateselskapet Rise Records. Albumet inneholder nyinnspillinger av alle låtene fra demoen Patterns of a Horizon pluss to nye låter. Konklusjon Albumet kan regnes som noe tyngre enn de andre albumene deres, og vokalist Mike Hranica har en mye grovere vokal enn på de to siste. Albumet er absolutt et godt debutalbum, undertegnede savner dog noe variasjon. Sporliste: 1. "The Ascent" - 1:10 2. "Gauntlet of Solitude" - 2:41 3. "Dogs Can Grow Beards All Over" - 3:31 4. "And the Sentence Trails Off..." - 4:13 5. "Rosemary Had an Accident" - 5:10 6. "Redemption" - 0:51 7. "Swords, Dragons, and Diet Coke" - 4:06 8. "Who Speaks Spanish? Colon Quesadilla" - 4:00 9. "Texas Is South" - 6:10 10. "Modeify the Pronunciation" - 4:35 11. "Salvation" - 3:36 (Med Cole Wallace (tidligere medlem i Gwen Stacy) Sjanger: Metalcore/Post-Hardcore Høydepunkt: "Dogs Can Grow Beard All Over" og "Texas Is South" Karakter: 7/10 YouTube: TDWP - Dogs Can Grow Beards All Over Plagues (2007) Re-Release: Innledning Plagues er andrealbumet til TDWP og ble først sluppet 21. august 2007, og på 28. oktober 2008 kom det en re-release med ny album-art og en DVD med live-videoer fra Ultimatour 2008 og Warped 2008, pluss musikkvideoene til "Hey John, What's Your Name Again?" og "HTML Rulez D00d". Konklusjon Plagues er et solid andrealbum, og er det albumet som ved release fikk undertegnede til å høre på bandet. Med dette albumet har bandet tatt på seg en noe mer melodiøs stil med vestentlig mye mer bruk av clean vocals, men kraftige breakdowns og ypperlige lows fra Mike Hranica gjør at også dette albumet fremstår som hardt. Sporliste: 1. "Goats On a Boat" - 4:22 2. "Number Three, Never Forget" - 3:41 3. "HTML Rulez D00d" - 3:56 4. "Hey John, What's Your Name Again?" - 3:46 5. "Don't Dink and Drance" - 2:59 6. "You Can't Spell Crap Without "C"" (Featuring Craig Owens of Chiodos) - 3:30 7. "This Song Is Called" - 4:25 8. "Reptar, King of the Ozone" - 3:10 9. "The Scorpion Deathlock" - 3:52 10. "Nickels Is Money Too" - 4:08 Sjanger: Metalcore/Post-Hardcore Høydepunkt: "HTML Rulez D00d", "Hey John, What's Your Name Again?" og "Reptar, King of the Ozone" Karakter: 8/10 Youtube: TDWP - Hey John, What's Your Name Again? TDWP - HTML Rulez D00d With Roots Above and Branches Below (2009) Innledning Per i dag er dette sistealbumet til TDWP. Albumet har fått jevnt over gode kritikker, og kom inn på 11. plass på Billboard 200 den første uka, med 31000 solgte CD-er. Konklusjon Bandet selv har gjentatte ganger sagt at With Roots Above and Branches Below kommer til å være hardere og villere enn de to første albumet, og skuffer ikke. Albumet har alt i fra brutale breakdowns til melodiøse refreng. Selv synes jeg vokalist Mike Hranica har truffet veldig bra med sin nye stil, noe som gir dette albumet et veldig originalt preg, og jeg tør påstå at bandet har "funnet seg selv" med dette albumet. Sporliste: 1. "Sassafras" – 3:15 2. "I Hate Buffering" – 3:05 3. "Assistant to the Regional Manager" – 3:37 4. "Dez Moines" – 4:04 5. "Big Wiggly Style" – 4:13 6. "Danger: Wildman" – 4:02 7. "Ben Has a Kid" – 3:57 8. "Wapakalypse" – 3:44 9. "Gimme Half" – 4:22 10. "Louder Than Thunder" – 2:38 11. "Lord Xenu" – 3:26 Sjanger: Metalcore/Post-Hardcore Høydepunkt: "Ben Has a Kid", "Big Wiggly Style" og "Assistant to the Regional Manager" Karakter: 9,5/10 YouTube: Ingen musikkvideoer per i dag Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Er "Reptar, King of the Ozone" representativt for bandet? I så fall; ikke spesielt bra Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Er "Reptar, King of the Ozone" representativt for bandet? I så fall; ikke spesielt bra Jeg vil si at Reptar, King of the Ozone er represtantiv for deres album Plagues. Jeg setter deres første album over Plagues, så du kan godt gi det albumet en sjanse også. Når det er sagt, skal det sies at jeg ikke har hørt på dette bandet siden 2007 da Plagues kom, så om jeg fortsatt liker dette like godt gjenstår å se. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Liker du ikke Reptar, King of the Ozone i det hele tatt, liker du nok i hvert fall ikke Plagues-albumet, jeg ville ikke gjettet at du likte noen av de andre albumene heller. Cypheron: Selv synes jeg sistealbumet er et av de beste albumene som er sluppet på mange år, men jeg vet om flere som ikke liker screamsa på albumet, selv om jeg synes de er perfekte. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Såpass.. Da skal jeg sjekke ut det siste, har ikke hørt det. Lenke til kommentar
Boosas Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Plagues albumet er uansett det beste! Og beste sang uten tvil er: "Nickel Is Money To" <3 Det nye albumet har jeg enda ikke helt forelsket meg i men "Ben Has A Kid" er en j***a bra sang. BTW Boffen tror vi er venner på Last.fm ^^ Lenke til kommentar
iDitMakeOutWithMedusa Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 For det først xXxBoffen, bare lurer, hvem er du til å anmelde albumene til TDWP? Har du for det første hørt på gutta siden de starta? det tror jeg du har, selvfølgelig siden du kaller det et av dine favorittband. Måtte lage en profil her når jeg leste tråden. Bare forklare litt av min situasjon; Født og oppvokst i Norge, flyttet til Amerika som 14åring. var jo dårlig punk og sånn i starten, enormt bra tilbud for unge med tanke på konserter osv der. Siden TDWP er favorittbandet ditt; kan du jo selvfølgelig sikkert gjette hvilken stat jeg flyttet til? Ohio ja. Ironiske her er jo faktisk at pappa (som jobbet med rigging av anlegg etc. til samtlige konserter, både store og små) ble først kjent med gutta i TDWP når han hadde startet sitt egne lille sted sammen med noen kompiser av han i Ohio. Long story short; Pappa og TDWP, eller pappa og Danny, trommisen, fikk god kontakt og pappa hjalp de med diverse utstyr og øvingslokaler. er vel 4 år siden eller noe. Så meg da; jeg fulgte jo selvfølgelig de konsertene de hadde i nærmiljøet, og har ofte vært med gutta i TDWP, danny var også hjemme hos oss flere ganger i sammenhenger med pappa som skaffet billig rigging etc før de ble store. Grunnen til at jeg forteller dette er at jeg syntes det rett og slett ble litt dumt når du skreiv at "de har funnet seg selv", regner med at du ikke har sett de live noengang, regner også med at du ikke da har fått sett hvordan de utfører låtene sine, og TBH, de fleste jeg har snakket med, eller danny og andy i bandet var verken særlig fornøyd med den nye stilen eller sounden på plata. Så syntes du virker ganske uviten i sammenhengen. det var alt /Kristian "og jeg tør påstå at bandet har "funnet seg selv" med dette albumet." Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Hva i alle ... :!: ! Er du misfornøyd med at jeg ga et av albumene til favorittartisten din 9/10, eller mener du at jeg ikke på noen måte er kvalifisert til å si at de har funnet seg selv? With Roots Above and Branches Below er et unikt album, et mye mer unikt album enn det både Plagues og Dear Love: ... var. Det skiller seg ut fra mengden, og lager en mye mer særegen sound enn det de to andre klarer. Om de selv er ufornøyde med albumet (noe jeg uansett synes at høres rart ut, da de på bonusmateriellet på plata sier at nettopp dette albumet beviser at de også kan gjøre noe eget) så har det virkelig ikke noe å si for hvordan jeg (og de fleste andre jeg har pratet med) oppfatter albumet. Nei, jeg kjenner ikke artistene selv, og nei, jeg har ikke fått muligheten til å dra på en konsert med et band som aldri har spilt i Norge. Jeg skjlnner dog ikke hvordan dette kan diskvalifisere meg fra å lage en guide til deres album? Isåfall er jo 99% av alle anmeldelser noensinne gjort diskvalifisert. Uansett, forutsett at historien din er sann, kult at du kjenner gutta, jeg hadde gjort mye for å kunne møte dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå