Gå til innhold

[Løst]Skal oppgradere og vil gå for 3 x SLI, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier skal jeg oppgradere, elle blir vel mer å kjøpe alt nytt. Vil ha 3 skjermkort og kjøre dem i SLI, men lurer på hvilke skjermkort og hovedkort som støtter dette. Har sett meg ut "eVGA X58 SLI Classified" å hvis jeg ikke tar feil støtter dette formålet mitt? Men så er det skjermkort da, har lysst på GTX 295, men er litt usikker på om dette støtter noe mer enn to kort i SLI? Har mest lyst på X58 og GTX 295, men tar imot råd å tips om andre hovedkort og skjermkort. Pris er ikke noen hindring, men skal ikke ha noe altfor sykt heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3x 295 har ingenting for seg.

Du får det ikke til en gang, det er kun 1x SLi hake også, og ingen driverstøtte for 6 veis SLi.

Så noen Tri SLi bro får du ikke koblet på udyret heller, så da blir det bare 2x kort MAKS.

3x 285 går da utmerket.

Lenke til kommentar
Så er spørsmålet, hva er best av 2 stk 295 og 3 stk 285? Å finnes det noen bedre løsninger, eller er dette noe av det beste du kan få tak i på dagens marked?

3 stk gtx 285 2gb er bedre enn 2 stk gtx 295. 3 stk ati 4890 er også en het kandidat. Det kommer mest ann på hvilke spill du spiller, som avgjør hvem som er vinneren av disse 3-way cfx og 3-way sli :)

Noen spill funker bedre med nVidia og andre er best med ATI. Lykke til med valget ditt!

ps: setter en knapp på gtx 285 2gb i 3-way SLI :p

Lenke til kommentar

Vell, nå kan nyte friheten av SLi og CrossFire med X58.

Begge på samme hovedkort er bare skikkelig knall, og stabilt også.

Tror nok vi endelig har nådd en skikkelig milepæl i hovedkort design på det feltet i allefall.

Lenke til kommentar
Så er spørsmålet, hva er best av 2 stk 295 og 3 stk 285? Å finnes det noen bedre løsninger, eller er dette noe av det beste du kan få tak i på dagens marked?

3 stk gtx 285 2gb er bedre enn 2 stk gtx 295. 3 stk ati 4890 er også en het kandidat. Det kommer mest ann på hvilke spill du spiller, som avgjør hvem som er vinneren av disse 3-way cfx og 3-way sli :)

Noen spill funker bedre med nVidia og andre er best med ATI. Lykke til med valget ditt!

ps: setter en knapp på gtx 285 2gb i 3-way SLI :p

Er nok det jeg går for ja :)

Lenke til kommentar

Jeg personlig er BFG fanboy når det kommer til skjermkort.

Ett anet oppsett som knuser alt annet når det kommer til spill som støtter PhysX er:

2SLI GTX295 + GTX285 som dedikert PhysX

Eller du kan tigge Asus om du kan få kjøpe 2 GTX295 MARS EDITION :p

2 Mars Edition blir det samme som å ha 4stk GTX285 i quad SLI

Lenke til kommentar
Jeg personlig er BFG fanboy når det kommer til skjermkort.

Ett anet oppsett som knuser alt annet når det kommer til spill som støtter PhysX er:

2SLI GTX295 + GTX285 som dedikert PhysX

Eller du kan tigge Asus om du kan få kjøpe 2 GTX295 MARS EDITION :p

2 Mars Edition blir det samme som å ha 4stk GTX285 i quad SLI

Ok, men er det noe som kommer mer å mer, med tanke på spill som støtter PhysX, jeg er ikke helt inne i dette ser du. Å er det veldig vanskelig for meg å få til den løsningen du sa med to kort i SLI og et for seg selv? Jeg klarer å bygge selv å slikt, men når det kommer til programmering er jeg enda ganske grønn.

Lenke til kommentar

Vanskelig er det ikke, men unødvendig? Ja.

Du kan vente med den til senere når OpenCL støtten kommer til Nvidia, for PhysX støtten i spill er SVÆRT liten.

Så vidt jeg vet er det bare 2 spill hvor PhysX gjør noe drastisk og det er Ghost Recon Advanced Warfighter serien og Mirrors Edge.

Lenke til kommentar
Vanskelig er det ikke, men unødvendig? Ja.

Du kan vente med den til senere når OpenCL støtten kommer til Nvidia, for PhysX støtten i spill er SVÆRT liten.

Så vidt jeg vet er det bare 2 spill hvor PhysX gjør noe drastisk og det er Ghost Recon Advanced Warfighter serien og Mirrors Edge.

Ok, men da spørs det jo om jeg skal kjøpe to 295 nå og vente med det tredje, eller tre 285?

Lenke til kommentar

Om du kjøper EVGA sitt Classified kort, for eksempel så kan du kjøpe 3x 285 og ett enkeltslottet 9800GT senere om du vil ha den der fysikkstøtten når ATi har fått unnagjort sitt (Fysikk som kjører på både NV og ATi kort eller alle kort som støtter OpenCL)

Men som sagt, 3x 285 skalerer og kjører bedre enn 2x 295 kort.

Du slipper også en del latency med NF200 brikken også da.

Lenke til kommentar
Og en PSU som hat nok Ampere på 12v linjen og nok watt+ nok kontakter

Han finner fort ut av det når han ikkje har nok 6/8 pin kontakter og ikkje maskinen starter :p

Jeg sitter å sjekker det nå, har Thermaltake 1200 W, mener på jeg skal ha nok :p

Men skal jeg gå for Superclocked versjonen eller Super superclocked versjonen? Vet ikke hva som er viktigst av 1 gb og 2 gb på kortet eller størst minnehastighet?

Endret av Zhyraptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...