Gå til innhold

Kamera til sykkel (uten risting)

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å filme mens jeg sykkler. Har prøvd litt forskjellig, men hoved problemet er kamera risting. Det ser ut som det beste resulatet kommer ved å bruke rask lukkertid og vidvinkel. Likevel så rister det en del (skogssti). Er det noen metode jeg kan bruke for å få rolige filmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd å filme mens jeg sykkler. Har prøvd litt forskjellig, men hoved problemet er kamera risting. Det ser ut som det beste resulatet kommer ved å bruke rask lukkertid og vidvinkel. Likevel så rister det en del (skogssti). Er det noen metode jeg kan bruke for å få rolige filmer?

Du trenger et slags oppheng som absorberer vibrasjonene slik at kameraet blir rolig. Vil tro at et kamera montert på hjelmen gir best resultat, fordi kroppen din absorberer mesteparten av ristingen før den når fram til hodet. Hodet mitt pleier hvertfall ikke å riste så mye når jeg selv sykler. :)

Lenke til kommentar

Jo lavere kameraet sitter, jo bedre fartsfølelse vil det gi på opptaket. Men jeg har ingen gode forslag til hvordan man skal montere kameraet på ramma uten at ristingen blir for ille. Kanskje feste kameraet i en stropp på siden av kroppen, der burde det heller ikke riste så mye. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...